View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
toni
|
Posted: 15.11.2006 16:11 Post subject: bhil,minas primitiivijousi |
|
|
yksi kaverini suoriutuu nyt intiassa.hällä on tarkoitus käydä mm.rajasthanin suunnalla asuvien bhil ja minas heimojen kylissä.nämä heimot käyttävät edelleen jonkin verran jousta metsästyksessä.toinen onmuistaaksen aavikolla nykyäänkin asusteleva heimo.
länsimaiset r.i.p.paajatkin ovat joutuneet turvautumaan henkensä pitimikseen bhilien metsästys taitoihin valloittajan roolilla menneinä vuosisatoina.
olen alustavasti puhunut kaverini kanssa tuolta mulle lähetettävästä kahdesta jousi setistä.pien ja/tai suurriista jousista nuolineen ja jänteineen.jos muilla on kiinnostusta tähän niin ilmoilkaa.
oon puhunut n40-60e per setti,nuolineen.posteista sun muista myöhemmin lisää,kun kaverin ylipäätänsä pääsee näiden porukoitten seuduille.näistä (käyttö,ei koriste)jousista pitäisi saada kuvia etukäteen.
jousten ammuttavuudesta suomen keleissä ja olosuhteissa,en voi sanoa mitään.mutta jouset on tehty(mikäli tekijä löytyy)metsästys käyttöön.
eri ilmasto-olosuhteet voi vaikuttaa puun käyttäytymiseen ja kestävyyteen. |
|
Back to top |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Posted: 15.11.2006 18:06 Post subject: osto |
|
|
Olen kiinnostunut saamaan yhden tällaisen setin kokoelmiini. Ja mielellään mukana hieman informaatiota siitä, kuka jousen on tehnyt ja mihin tarkoitukseen. Jousi ja nuolet saisivat olla mieluimmin käytettyjä. Voin maksaa hieman enemmänkin kuin mainitsemasi summa. Ja setti saisi olla täydellinen, jos mahdollista, eli myös nuolikotelo ja mahdollinen rannesuoja. |
|
Back to top |
|
|
toni
|
Posted: 21.11.2006 00:03 Post subject: |
|
|
1ilmoilen jos ja kun,asiasta alkaa kuulua.
kaverilla on aikataulua joku kuukaus.
ja kaikki edellytyksellä,että reissu sujuu suunnitelmien mukaan...
2mutta kun?..
mul oli yks kriteeri,että kaverin pitäis nähdä,kun kyseisillä jousilla ammutaan.se ei tosin ite harrasta jousiammuntaa,mutta metsästäjiltä tai vanhoilta sellaisilta(joilta voi odottaa myös käytännön osumatarkkuutta,kun kauppa on ajankohtaista)...,hän näitä jousia kyselee sivussa,kun tuolla alueella touhuaa.
joten kauppa on edelleen auki,ja oottelen elonmerkkejä intian suunnalta..
mutta,kun jotain rätinää s.postista alkaa kuulua,niin kysyn myös viinen ja suojien kera.kyselin kans kuvia ampumatekniikasta,ja tietoo materiaalista. |
|
Back to top |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Posted: 21.11.2006 16:04 Post subject: ampuminen |
|
|
Jep, tuo oli hyvä oivallus, että näkisi samalla ampumatekniikkaa, jos mahdollista. Sitähän voisi kuvata kamerakännykällä tai mitä näitä nykyvempaimia on, joilla saa pätkän elävää kuvaa. |
|
Back to top |
|
|
Juha Waara
|
Posted: 23.11.2006 11:03 Post subject: osto |
|
|
Mä tilaan kanssa yhden setin, jos vielä ehtii mukaan! |
|
Back to top |
|
|
Guest
|
Posted: 23.11.2006 16:55 Post subject: |
|
|
joo,kyllä tähän mukaan pääsee.saapahan jaettua postikuluja.
jahka nyt kuulis jotain...siitä intian matkaajasta...
ilmoilen tänne,kun jotain rupeaa kuulumaan.
toni |
|
Back to top |
|
|
toni
|
Posted: 04.02.2007 12:49 Post subject: |
|
|
no,siellä se edelleen huitelee.on kuulemma menossa joskus maaliskuun aikana jonnekin alkuperäiskansa alueelle.
mutta kiirettä pitää eri kyläyhteisöjen kekinäisissä omavarais bio-energia projekteissa.eikä mennyt sata varma takuuseen,että kerkeekö hoitaa jousi asiaa,mutta ei auta kun taas ootella.... |
|
Back to top |
|
|
toni
|
Posted: 12.05.2007 16:39 Post subject: |
|
|
tuli takas suomen kamaralle.
ei jousia mukana.valitan. |
|
Back to top |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Posted: 12.05.2007 20:45 Post subject: |
|
|
Näinhän siinä yleensä käy. Minulla oli aikoinaan kolme suomalaista agenttia Aasiassa vesipuhvelin sarvia hankkimassa. Kukaan ei tuonut sarven sarvea. Sitten löysin hyvät sarvet paikalliselta kirpputorilta, eivätkä ne edes olleet kalliita. Aina ei kannata mennä kovin pitkälle kalaan. |
|
Back to top |
|
|
|