View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jylli
|
Posted: 11.04.2008 10:02 Post subject: Ongelmia Grozerin jousen kanssa... |
|
|
Hermot menee !
Viime heinäkuun lopulla Grozerin osittain laminoitu "assyrialaisjousi" rupesi heittämään jänteen pois sillä ammuttaessa. Ei mikään mukava kokemus, homma johtui siitä että "siyahit" olivat alkaneet vääntyä eri suuntiin jousta jännitettäessä.
Lähetin sitten jousen heinäkuun lopussa Eastern Archeryyn Paukarlahdelle josta olin sen ostanutkin. Jousi oli ollut minulla puoli vuotta ja niille annetaan vuoden takuu. Eastern Archeryn Reiner (mukava kaveri) lähetti sen heti unkariin korjattavaksi. Mitään ei kuulunut joten heti vuoden alussa tiedustelin asiaa suoraan unkarista. Sieltä tuli vastaus että jousi on valmis muutamassa viikossa. Nyt on mennyt taas yli kolme kuukautta (kokonaisuudessaan yli 8 kuukautta jousen särkymisestä) eikä mitään ole kuulunut. Rupeaa pikku hiljaa v......aan !
Eli voiskos teidän mielestänne nyt lähettää sinne unkariin jo "tulikivenkatkuisempia" viestejä. Syksyn ampumiset meni jo pilalle, kevättä en enää haluis uhrata! |
|
Back to top |
|
|
tkorte
|
Posted: 11.04.2008 10:10 Post subject: |
|
|
Kannattaa kommentoida ja kun viestiin lisää unkarinkielisiä kirosanoja niin sekin auttaa. Yleensä kaikkien maiden asukkaat ovat iloisia kun heidän omaa kieltään osaa edes muutaman sanan ja käyttää niitä |
|
Back to top |
|
|
toni
|
Posted: 11.04.2008 15:34 Post subject: |
|
|
unkarilaiset ymmärtävät muuten yllättävän hyvin myös suomalaisia kirosanoja.
vaikka näitä olen heitellyt vain leikilläni erään luonnonmateriaaleista jousia tekevän herppi miekkosen kanssa.
äijä vaan kuulemma nauro niille kippurassa....
kun latasin lisää,valitti että kohta tulee suolet pihalle?
mutta reklamointiin kokemuksistasi tottahantoki.
olen nähnyt samankaltaiseen linkkuun vetävän jousen eräällä kaverillanikin,mutta en tiedä,kun tätä rupesin ite tuumailemaan;ne mahtavat olla erittäin herkkiä pienellekin sivuttais vääntymälle viritettäessä.jäykän kärkikaaren jälkeen tulevaan työskentelevän lavan osaan kohdistuu melkoista painetta.toki myös teko/materiaali virheistäkin johtuvana.
mut jos jänteeltä heittää,en uskaltais enään ampua laukaustakaan kys.jousella. |
|
Back to top |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Posted: 12.04.2008 01:08 Post subject: |
|
|
Se on juuri jyrkkien vastakaarien ongelma, että ne voivat mennä pois linjasta, vaikka jousi olisi hyvin tehty. Korjaaminen voi olla vaikeata, varsinkin jos jousi on laminoitu tai esim. jänneselkäinen. En tiedä, miten lasikuituselkäisen oikaiseminen voisi onnistua. Hankala tilanne. Lähetä ihmeessä kysely valmistajalle, mutta en suosittele kiroilemista tai muutenkaan epäkohteliasta asennetta. Yritä olla diplomaattinen. Se saattaa riittää.
Suosittelen oman jousituotannon aloittamista. Silloin kun homma ei toimi, niin tietää ainakin, että syyllinen löytyy katsomalla tiukasti peiliin. On paljon mukavampi olla omillaan, kuin olla riippuvainen etäisistä valmistajista. Jos kuitenkin haluat käyttää ostojousta, niin suomalainenkin valmistaja löytyy Mukkanuolesta. Ongelmien tullessa neuvotteleminen on helpompaa, kun tekijä löytyy samasta valtakunnasta. |
|
Back to top |
|
|
Jylli
|
Posted: 12.04.2008 09:34 Post subject: |
|
|
Kiitoksia neuvoista!
Täytyy vaan sitkeästi siis odotella ... |
|
Back to top |
|
|
tkorte
|
Posted: 12.04.2008 14:09 Post subject: |
|
|
Pitää nyt potkia tota diplomaattisuutta vastaan... Se joskus vaan ei auta kohteliaisuus, ihmiset on turtuneet töihinsä, Sanotaan että joo kyllä hoituu.
Ei hoidu aina. vähän kun potkii munille niin rupee tapahtumaan. Tarkoittaa sitä että jos vastapuoli on tyhmä niin saa sitä potkia että jotain tapahtuis jos haluaa.
Se on toi ovimatoksi jääminen jotenkin taitolaji.... |
|
Back to top |
|
|
Jylli
|
Posted: 12.04.2008 15:29 Post subject: |
|
|
tkorte wrote: | Pitää nyt potkia tota diplomaattisuutta vastaan... Se joskus vaan ei auta kohteliaisuus, ihmiset on turtuneet töihinsä, Sanotaan että joo kyllä hoituu.
Ei hoidu aina. vähän kun potkii munille niin rupee tapahtumaan. Tarkoittaa sitä että jos vastapuoli on tyhmä niin saa sitä potkia että jotain tapahtuis jos haluaa.
Se on toi ovimatoksi jääminen jotenkin taitolaji.... |
Juu, näin se on. Kahdeksan kuukauden odottelun jälkeen mulla kyllä pitäis olla oikeus olla vihanen... |
|
Back to top |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Posted: 12.04.2008 23:51 Post subject: |
|
|
Voihan se olla, että ne siellä "krouserissa" ovat päättäneet olla tekemättä asialle mitään. Tai sitten juttu on vain unohdettu muiden kiireiden alle. En tiedä, onko jotain juridisia mahdollisuuksia vaikuttaa. Joku kuluttajaneuvoja tms. voisi kertoa paremmin.
Itse en kyllä tilaisi minkäänlaista käyttöjousta koskaan postimyynnistä, koristejouset ovat eri juttu. |
|
Back to top |
|
|
Jylli
|
Posted: 13.04.2008 11:36 Post subject: |
|
|
Juu, onhan se ihan arpapeliä ostaa jousi näkemättä sitä. Toisaalta mulla on kyllä hyviä kokemuksia muista Grozerin jousista ja tuolla
"assyrialaisellakin" oli ilo ampua!
Katsoin noita mukkanuolen pistoolikahvaisia jousia, älkää nyt loukkantuko mutta ne on ihan helvetin ruman näkösiä! Nuo paimentolaistyyppiset / vastakaarijouset vaan on mun juttuni, lonkkari ei sykäytä yhtään ... |
|
Back to top |
|
|
Santtu Risku
|
Posted: 13.04.2008 16:53 Post subject: |
|
|
se on ihan nätti se jousi siellä mukkanuolella joka kulkee nimellä "shamaani" tms. laminoitu vastakaari. eikä mitään tollasta pistoolikahvajousta. ei se mullakaan miellytä silmää yhtään sellanen kahva. _________________ "When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson |
|
Back to top |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Posted: 13.04.2008 22:52 Post subject: |
|
|
Pistoolikahvajousella ammutaankin hieman eri tyylillä kuin suorakahvaisella. Jousta pitelevä käsi on eri asennossa. Jos on tottunut suorakahvaisiin, niin eipähän se toinen vaihtoehto silloin miellytä. Ostin pistoolikahvaisen metsästysjousen 1980, mutta myin sen pois jo muutaman kuukauden jälkeen. En vain tottunut uuteen systeemiin, kun olin jo jotain 16 vuotta käyttänyt suorakahvaisia keppijousia. |
|
Back to top |
|
|
Juri
|
Posted: 14.04.2008 01:46 Post subject: |
|
|
Jylli wrote: | Juu, näin se on. Kahdeksan kuukauden odottelun jälkeen mulla kyllä pitäis olla oikeus olla vihanen... |
No johan toki! Ole vihainen mutta asiallinen jos haluat saada hyviä tuloksia.
Kiroileminen ja loukkaukset eivät toimi kovin hyvin, kukapa haluaisi tehdä öykkärille mieliksi. _________________ Kantapään kautta. |
|
Back to top |
|
|
Rakonczay
|
Posted: 14.04.2008 12:50 Post subject: |
|
|
Näin ulkomuistista voit käyttää seuraavia sanoja:
kurva = huora
bassza megy = "vituiks meni"
Näin viikonloppuna sakasassa kun yksi jenkki kundi ampuili Grozerin "roomalais" jousella. Ihan nätti peli. Paunoja vain 40#. |
|
Back to top |
|
|
Jylli
|
Posted: 14.04.2008 13:26 Post subject: |
|
|
Rakonczay wrote: | Näin ulkomuistista voit käyttää seuraavia sanoja:
kurva = huora
bassza megy = "vituiks meni"
Näin viikonloppuna sakasassa kun yksi jenkki kundi ampuili Grozerin "roomalais" jousella. Ihan nätti peli. Paunoja vain 40#. |
Mielenkiintoista! Tollanen 80 paunainen "roomalaisjousi" kyllä kiinnostaisi. Voisin liittää sen tuohon "re-enactment" harrastukseeni... |
|
Back to top |
|
|
|