View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jtahola
|
Posted: 27.06.2008 10:39 Post subject: Vanhaan keppiin uutta eloa |
|
|
Eka jouseni kyseessä, tehty syksyllä 2006. Kyllästyin surkeaan heittoon ja lyhensin molemmista lavoista pari tuumaa. Paunat kasvo 38 -> 45+.
Itellä joko vikaa ruumiirakenteessa tai oon liikuntarajotteinen mutta nyt veto tuntuu oikeen mittaselta kun jousi 10 cm lyhyempi kuin ampuja, ei tarvi vetää korvan taakse. No silti 160 cm (63") / 2.3 = 27" vetopituus.
Settiä tällä hetkellä 2" molemmissa lavoissa, ja syyt katkeilee lapojen puolenvälin jälkeen (sivusta, ei edestä katsottaessa)
Samalla lapoja kavesin puolestavälistä eteenpäin hieman, kärjistä 10 mm.
Mutta miltäs toi tilleri vaikuttaa, taipuuko liikaa lapojen juuresta ja liian vähän kärjistä ??? Korjausehdotuksia, tossa kun on toi jäykkä kahvakin.
Ylälapa oikealla, vetopituus kuvassa 26". _________________ -JTAhola- |
|
Back to top |
|
|
M.Reinikainen Site Admin
|
Posted: 27.06.2008 11:16 Post subject: |
|
|
Paha sanoa meneekö toi vasenlapa heti kahvanjälkeen pikkasen jäykemmäksi vai hämääkö kuva?
Kärjistä voisi ottaa ihan nsadisti pois jos on tarvis.
Tähän lähettämääni kuvaa olen vai pistänyt värejä tummemmaksi ja kuvaa jouseen katsottuna suoremmaksi.
Kokeile seuraavaa: Lataa kuvani koneellesi ja kopioi se yhden kerran, käännä kopioitu kuva toisinpäin (niin, että oikea lapa on vasemmalla ja oikee vasemmal) ja pistä kumpikin kuva yhdessä esikatseluun jonka jälkeen painat kuvia edes takaisin koneesi näytöllä jolloin näet jousen tillerin kummaltakin puolelta ilman kuin, että joutuisit kävelemään edestakas tilleri puun vieressä jousta kokoajan kääntämässä.
Ymmärtääköhän tuosta kukaan mitään? _________________ You can´t outrun death forever...
But you can make the bastartd work for it |
|
Back to top |
|
|
jtahola
|
Posted: 27.06.2008 14:28 Post subject: |
|
|
Jep ymmärsin ... pitää vielä ottaa muutama kuva, tummempaa taustaa vasten ja kohtisuoraan, tuohan on hieman sivusta ja alta, toi kuva saattaa vääristää todellisuutta. Ja mä kun luulin että oikee lapa on se joka on pielessä, no enhän mitään vielä tiedä ... No kunhan en lipase liikaa että jämäkkyys säilyy. _________________ -JTAhola- |
|
Back to top |
|
|
Ari Rantala
|
Posted: 27.06.2008 15:33 Post subject: |
|
|
Onks toi keppi tilleripuussa ihan symmetrisesti? Mulla on ainaisprobleema tilleröinnissä kun teen kahvan epäsymmetrisesti ja alalapa jää aina hieman lyhyemmäksi. Jäykkä kahva korostaa symmetrian epäsymmetrisyyttä.
Toi reiniksen kikkakakkonen vaikuttaisi ihan toimivalta. Saisi hyvin visiota lapojen symmetriasta. Minä jättäisin kärjet tuollaisiksi. Niiden taipuminen ei mielestäni anna muuta lisäarvoa kun nätimmän taipuman. _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Back to top |
|
|
jtahola
|
Posted: 27.06.2008 19:56 Post subject: |
|
|
Kerkesin jo. Hienosäätöä pitää harjotella, krouvimpi työ onnistuu helpommin, apuna maalarinteippiä tasavälein.
Vaikee sanoo tuliko siihen oikeen muutosta, tais muutama paunakin pudota mutta 42+ vielä, jälkimmäinen kuva lisäksi kuvattu vinoon
Silti tuntuu että kuva ei ihan vastannut todellisuutta, tai sitten silmät heittää.
Alalapa mielestäni nyt hieman taipuvampi eikä taivu ihan niin paljoa lapojen juuresta.
Pitää ampua muutama sata laukausta ja kattoo sitten miltä näyttää ...
No uutta tulossa kun kerkeis, saa poika tosta vähän paremman jousen kuin nykyinen "pajukeppi" _________________ -JTAhola- |
|
Back to top |
|
|
|