Jousi Forum Index Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta (tältä sivulta puuttuvat liitetiedostot!)
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

sulkavaha?

 
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Nuolet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Matti Matinpoika



Joined: 07 Jul 2008
Posts: 259
Location: Lammi

PostPosted: 20.07.2008 22:18    Post subject: sulkavaha? Reply with quote

Ari Rantala mainitsi sulkavahan jolla sulituksen saisi paremmin pysymään järjestyksessä. Jos jollain on tietoa niin kiinnostaisi. Puunaan nuoleni osmocolorin puuvahalla ja joskus olen ajatellut että pitäisikö kokeilla sipaista sitä myös sulkiin. On vähän paksuhkoa tököttiä tuo perusvaha, ehkä jos sitä hiukan ohentaisi...:)

Tuttavapiirissäni ei ole kalkkunankasvattajia eikä metsästäjiä joten hankin sulkani sieltä mihin linnut niitä tiputtelevat. Smile Paljon on tullut käytettyä variksen ja harakan sulkia jotka ovat aika rentoja ja niitä saa olla koko ajan oikomassa. Rannoilta ja puistoista löytyy juuri näihin aikoihin kesästä aika hyvin lokin ja sorsan sulkia jotka ovat jo huomattavasti jämäkämpiä. Myös joitain joutsenen (oletettavasti) sulkia olen löytänyt järvien rannoilta, ja ne vaikuttivat todella hyviltä!

Kyllähän nuo variksenkin sulat nuolen pyörimään saavat mutta ilmeisesti olisi parempi käyttää vähän jäykempää sulkaa ihan osumatarkkudenkin vuoksi vai mitä? Olen kyllä usein myös sekoittanut eri lintujen sulkia samaan nuoleen, jotta saisin kukkosulan erottumaan selkeästi (esim. kukkosulka varista ja muut lokkia) Vaaleampia sulkia voisi tietty myös värjätä samassa tarkoituksessa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Nuolet All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group