View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ari Rantala
|
Posted: 01.10.2008 00:32 Post subject: Tuomiflättäri |
|
|
Juu. Mä olen nopea
Aloin tuossa joutessani vääntämään tilleriä Seikun reviiriltä bongaamaani tuomistaaviin. Vasurilavan mutkat tuottivat hieman harmia ja homma on muutenkin vielä vaiheessa mutta laitetaan nyt pari kuvaa tästäkin.
Aihiolla on tässä vaiheessa leveyttä keskiosaltaan peräti 48mm ja se kapenee kärkiin noin 10mm:n. Pituutta on 1475mm (58"). Profiili oli alunperin lavoista reilusti refleksillä mutta se on häispännyt...tiiä oikein miksi tuota profiililtaan sanoisi.
Proge jatkuu huomenna kahvan duunauksella ja tillerin virityksellä. Saatan jopa tehdä tuosta toisen symmetrisen jouseni. Tuo RamsesII oli eka. _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Back to top |
|
|
Mazku
|
Posted: 01.10.2008 07:24 Post subject: |
|
|
Oot tosiaan nopea
Minä tekisin nyt niin että taivuttaisin reflexiä ulkolapoihin, jos profiili ei ole pyramidi vaan "normaali".
Reflex deflex on erittäin nopea ja helppo ampua. |
|
Back to top |
|
|
Santtu Risku
|
Posted: 01.10.2008 13:54 Post subject: |
|
|
tullainen profiili voi olla metsästysjouseen hyvä, sillä jousi rasittuu jänteellä ollessaan minimaalisesti, jolloin heitto pysyisi teorieettisesti ehkä koko päivän samana.
mulla on olemassa pihlajastaavi jossa on samantyylinen muoto. yritin siihen vastakaaria, mutta nokkien lähellä ollut oksa esti niitten teon, joten tulossa samantyylinen jousi kuin rantalalla. tosin meinaan tehdä jonkin ihme kahvan omaani.
itse laittasin ehkä lapojen sisäosia taipumaan enemmän. näyttäisi siltä että lapojen puolivälit antavat turhan paljon periksi. _________________ "When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson |
|
Back to top |
|
|
Ari Rantala
|
Posted: 02.10.2008 23:01 Post subject: |
|
|
Tein sitten Mazkun neuvon mukaan ja taivutin "hieman" refleksiä lapoihin...kaikki tuo ei taatusti pysy mutta jännä nähdä
Lapojen kärjet joutuivat snadiin käsittelyyn ja ovat nyt 10x10mm ja pisaraprofiiliin muotoillut Hoikkenevat ehkä vielä hieman jos vain kestävät...
Kahvasta tuli jotenkin kökkerö. Liimasin siihen vain valmiin palan enkä miettinyt yhtään suhteita. En pidä muodosta mutta katsotaan nyt miltä se näyttää valmiina. Keskiosaan ajattelin kietoa pellavanarua.
Lavat ovat reunoiltaan melko reippaasti pyöristetyt, aiemmin olen jättänyt vatsapuolen melko snadille pyöristykselle.
Leveyttä/paksuutta on kahvan juuresta mitattuna tähteellä 46,5/20mm ja target olisi leveyden suhteen 46mm. Kahvan vahvistus ja lapojen kärkiosat ovat ruusupuuta.
Huomenna näkee mitä tuo refleksointi teki tillerille...hieman jännättää kun ei tiedä _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Back to top |
|
|
Ari Rantala
|
Posted: 05.10.2008 15:08 Post subject: |
|
|
Tuomiflättäri on sitten valmis. Paunoja se kellotti 25":n vedolla 37# ja nakkasi samalla vedolla 34g nuolta hieman yli 40m/s. Kolme tuumaa lisää vetoa ja paunat lienevät 50:n nurkilla...viskausnopeudesta en uskalla tehdä arvioita.
Kevyen oloinen jousi tuosta tuli. Siis painoltaan. Kokoboston ei paina kun 400g. _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Back to top |
|
|
Ari Rantala
|
Posted: 05.10.2008 15:11 Post subject: |
|
|
Pari detskua lisää. Kahvan vahvistus ja kärjet ovat siis ruusupuuta ja narupunokset siitä useampisäikeisestä pellavanarusta ohuemmaksi purettua säiettä. _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Back to top |
|
|
Dan The Master
|
Posted: 05.10.2008 15:32 Post subject: |
|
|
Helkutin hieno jousi. Sanoppas, Ari, montako jousta sulla oikeen on? _________________ "Elämä on synkkää mutta onneksi siinä on varjopuolia" |
|
Back to top |
|
|
Ari Rantala
|
Posted: 05.10.2008 23:54 Post subject: |
|
|
Quote: | Helkutin hieno jousi. Sanoppas, Ari, montako jousta sulla oikeen on? |
Kiitos kehuista
Tein pientä sormilaskentainventaariota ja päädyin jonnekin 25kpl:n tienoille. Puolenkymmentä olen antanut pois lahjana ja "oikeita" jousia noista on ehkä kymmenkunta. En ihan pääse indeksiin viikko/jousi/vuosi mutta aika lähelle
Sitten on tietysti nämä härdellijouset, ristilapa- ballista- ja nyt viimeisenä tuo Leonardon Y-jousi ja päälle puolenkymmentä ostojousta...onhan noita kertynyt yhden näyttelyn verran _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Back to top |
|
|
Paas
|
Posted: 06.10.2008 11:52 Post subject: |
|
|
Mukavan näköinen peli. Tällaiset kuvat/esittelyt jousista antavat aina inspiraatiota ja lisäinnostusta lähteä itsekin taas vääntämään jotain projektia. |
|
Back to top |
|
|
|