Jousi Forum Index Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta (tältä sivulta puuttuvat liitetiedostot!)
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

rannelenkki perinnejousessa

 
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Jousiammuntatekniikka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rakonczay



Joined: 15 Mar 2005
Posts: 623
Location: Kuusankoski

PostPosted: 06.01.2011 12:48    Post subject: rannelenkki perinnejousessa Reply with quote

Onko kukaan törmännyt tapaukseen jossa perinnejousen kanssa joko irrallisena lenkkinä tai kiinteästi jousen kahvaan sidottuna olisi käytetty lenkkiä joka estää jousen lentämisen kädestä?

Olen mieltynyt rannelenkin käyttämiseen, joka aikaan saa esim sen että jousen isku ei rasita jousikättä. Kovalla handshockilla mulla on tahtonut jousi pyöriä kädessä, ja muutaman kerran jousi on lentänyt kädestä.

Tällaiset osathan tietysti vaikka kiinteänäkin osana maatuvat ensimmäisenä, mutta mulle riittäisi kirjallinen esimerkki 1800-luvulta.
"Olympiajousiin" nämä ilmestyivät vasta pari vuosikymmentä sitten.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Simo Hankaniemi



Joined: 08 Jul 2004
Posts: 4937
Location: Turku

PostPosted: 07.01.2011 01:56    Post subject: Reply with quote

Minulla on epämääräinen muistikuva, että jossain mainitaan joidenkin Kalifornian intiaanien käyttäneen tuollaista rannelenkkiä. Muualta ei tule sellaista mieleen. Ei se luultavasti Kaliforniassakaan kovin yleinen ole ollut.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Jousiammuntatekniikka All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group