View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Simo Hankaniemi
|
Posted: 18.12.2008 22:26 Post subject: Vuoden 2008 jousisaldo |
|
|
Paljonko seurakunta on väsännyt jousia tänä vuonna? Rantalalla ainakin taitaa olla iso tili. Laskin omista tilastoistani, että tein 15 jousta. Näistä tosin melkein kaikki olivat lasten jousia. Mutta eivätkös ne tavallaan ole niitä tärkeimpiä jousia, ainakin perinteen jatkuvuuden kannalta.
Tänään tuli viiden jousen erä valmiiksi, kaikki saarnea, pituudet 130 ja 140 cm ja paunat 15-35.
Voi olla, että saan tämän vuoden aikana vielä yhden jousen valmiiksi, aikuisen jousen osagesta. Jännejousikin pitäisi liimata, mutta se ei ehdi valmistua tämän vuoden puolella. |
|
Back to top |
|
|
Juri
|
Posted: 18.12.2008 22:39 Post subject: |
|
|
Minä on ole vielä tehnyt kuin kuusi jousta. Voi voi minua! |
|
Back to top |
|
|
Ari Rantala
|
Posted: 19.12.2008 00:02 Post subject: |
|
|
Jaaha. Jotta oikein skaba
No eivais. Onhan noita tullut tehdyksi jokunen. Kasasin löytämäni samaan läjään ja ynnäilin saldoksi 23kpl. Kuusi jousta olen antanut lahjoina, ainakin kolme on hukassa ja jonkun olen voinut unohtaakin. Lisänä kekoon tietysti Leonardo, pneumahirviö, puolisen mottia nuolia ja yksi kirves...ja kahdeksan ratanaulaa.
Keskiolutta on mennyt noita tehdessä reilusti enemmän kun terveysviranomaiset pitävät suotavana ja samaten röökiä. Jälkimmäisestä aion kyllä luopua lähiaikoina...lupasin kyllä siivota vaatehuoneenikin... _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Back to top |
|
|
elvis
|
Posted: 19.12.2008 00:08 Post subject: |
|
|
Mä olen saannut kolme tehtyä. Nyt on juuri valmistumassa yksi perusjousi,
josta on tarkoitus saada pidempiaikainen käyttöjousi tauluammuntaan.
Mulla ei meinaa oo vielä yhtäkään pidempiaikaista ollut, johon ehtisi kunnolla
tottua... |
|
Back to top |
|
|
Ari Rantala
|
Posted: 19.12.2008 00:52 Post subject: |
|
|
Multa saat Elvis jallupullo/season periaatteella liisinkiin jousen jos on tarvista Tuplajallulla se saattaa olla jo ihan omasikin
Unohdin tuossa edellä mainita, että huomenna saan laserilla leikatut jousiteräsleikkeet (2 kpl) pajalta ja pääsen tuunaamaan ekaa teräslapajoustani. Joka ei varmastikaan valmistu enää tämän vuoden puolella kun profiilimuotoilun jälkeen se pitää vielä karkaistakin.
Toiseen tulee sivuprofiiliksi tuon Nomadbowni Sekl..skele..skzssss...Perkele! No sen Grozerin jousen profiili. Toisen profiilia en ole vielä päättänyt mikä se olisi. Ehdotuksia? _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Back to top |
|
|
Mazku
|
Posted: 19.12.2008 09:46 Post subject: |
|
|
Tänä vuonna olen tehnyt 11 jousta tähän mennessä, minulta valmistuu kaksi ennen uutta vuotta. Joten vähän yksi yksi jousi kuukaudessa.
Puolivalmiita ja melkein valmiita jousia paljon. |
|
Back to top |
|
|
M.Reinikainen Site Admin
|
Posted: 19.12.2008 14:30 Post subject: |
|
|
Noin 18++
(hiljainen vousi) _________________ You can´t outrun death forever...
But you can make the bastartd work for it |
|
Back to top |
|
|
Väiski 480
|
Posted: 19.12.2008 15:46 Post subject: |
|
|
Mulla saldona on ainakin kaks, en muista milloin tein mun bambu-bulletwodin. Oliko se keväällä vai vielä viime vuoden puolella. Nämä on siis ehjiä. Hajonneita taitaa olla 3.
V. |
|
Back to top |
|
|
Santtu Risku
|
Posted: 19.12.2008 16:54 Post subject: |
|
|
taidan hävitä. olen tehnyt 2 jousta. nyt on tekeillä sitten vissiin 4. saa nähdä jos saisin yhen valmiiksi. jotenkin tuntuu että on muka liian kiire.. _________________ "When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson |
|
Back to top |
|
|
Paas
|
Posted: 20.12.2008 12:08 Post subject: |
|
|
Saldona 1 onnistunut jousi. Todennäköisesti toista ei ehdi valmistua enää tämän vuoden puolella. |
|
Back to top |
|
|
jkekoni
|
Posted: 20.12.2008 16:27 Post subject: |
|
|
Tämän vuoden saldo:
Ruuviliitetty jousi lattiabambusta. *
Komposiitti lattiabambusta *
Hikkoriselätetty r/d tammi (pintakäsittely puuttuu,sekä toteemi)
Raitalonkkari (pintakäsittely puuttuu)
Minijousi pensashanhikista iirikselle. *
Z-liitetty saarni haarakärjellä. *
Kesken:
Bulletjännejousi (viimeistelyä vailla) *
Megakäkärä, jänneselkäinen(?) reflexdeflerecurve (alkutekijöissään) *
Hajosi:
bambuselkäinen lattiabambu *
(toinen?)
Uusia juttuja:
z-liitos ja billetit
Jänneselkä.
Lattiabambu
raita jousipuuna.
*) jousesta kuvia täällä |
|
Back to top |
|
|
Paas
|
Posted: 20.12.2008 23:59 Post subject: |
|
|
Alkoi harmittamaan tuo vaatimaton saldo, joten päätin saada vielä ainakin yhden jousen valmiiksi(esittely omassa aiheessaan). Nyt saldo 2 kpl. |
|
Back to top |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Posted: 21.12.2008 00:06 Post subject: |
|
|
Paas wrote: | Alkoi harmittamaan tuo vaatimaton saldo, joten päätin saada vielä ainakin yhden jousen valmiiksi(esittely omassa aiheessaan). Nyt saldo 2 kpl. :D |
Yksi jousi vuodessa on minusta aivan riittävä suoritus, jos jousia tekee vain omaan käyttöön. Eikä niitä välttämättä tarvitsisi tehdä niinkään tiuhaan tahtiin, sillä kyllä hyvä puujousi oikein pidettynä kestää useammankin vuoden käytön. |
|
Back to top |
|
|
Ari Rantala
|
Posted: 21.12.2008 00:12 Post subject: |
|
|
Quote: | Yksi jousi vuodessa on minusta aivan riittävä suoritus, jos jousia tekee vain omaan käyttöön. |
Mitä hittoa mä sitten ne loput 51 vko:a tekisin...
Eivais Simo puhuu ihan asiaa. Ei jousia tarvita ammuntaan yhtä enempää kerrallaan. Erijuttu sitten jos sattuu "harrastamaan" erilaisien jousien tekemistä ja ammunta on oheistoimintaa... _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Back to top |
|
|
jkekoni
|
Posted: 21.12.2008 12:56 Post subject: |
|
|
simo lähtee sellaisesta omituisesta ajatuksesta, että jousia tehdään vain ammuntatarpeisiin... |
|
Back to top |
|
|
Ilkka Seikku
|
Posted: 21.12.2008 13:05 Post subject: |
|
|
Nelisenkymmentä.
Suunnilleen puolet myyntiin menneitä saarnilonkkareita. Loput sekalaisia primijousia.
Vaiheessa jokunen jännejousi ja vino pino muita.. _________________ www.rautasarvi.fi |
|
Back to top |
|
|
jtahola
|
Posted: 23.12.2008 16:33 Post subject: |
|
|
1 lasten jousi joululahjaksi, 3 jäi puolitiehen tältä vuodelta _________________ -JTAhola- |
|
Back to top |
|
|
Matti Matinpoika
|
Posted: 26.12.2008 21:17 Post subject: |
|
|
Neljä jousta tänä vuonna. Pari jousta kavereille olen luvannut tehdä mutta saa nähdä kartuttaako enää tämän vuoden tiliä. Kuivia esiveistettyjä pihlajaseipäitä olis nurkassa vielä muutama. |
|
Back to top |
|
|
tkorte
|
Posted: 31.12.2008 12:53 Post subject: |
|
|
Ne jouset joilla ammutaan eka sen verranvähän että toi vois toimia ja laitetaan nurkkaan tai seinälle, ne on koristeita. Jousi on työkalu.
Kolme taitaa olla oma saldo.. |
|
Back to top |
|
|
K.Kristian
|
Posted: 31.12.2008 18:12 Post subject: |
|
|
Laitetaan nyt omakin saldo: 3 jousta, joista yksi rikki.
Meinasin että saan tällä viikolla tehtyä vielä pari, mutta en huomannut vuoden vaihtuvan näin nopeasti.. Se jotenkin yllätti. No, menee vuoden 2009 saldoon sitten. _________________ Perinteet edellä puuhun. |
|
Back to top |
|
|
Tuukka Kumpulainen
|
Posted: 01.01.2009 15:46 Post subject: |
|
|
Jotain nelkyt. |
|
Back to top |