Jousi Forum Index Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta (tältä sivulta puuttuvat liitetiedostot!)
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Mielipiteitä foorumista...

 
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Foorumista
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jylli



Joined: 22 May 2006
Posts: 144
Location: Lahti

PostPosted: 03.07.2008 00:18    Post subject: Mielipiteitä foorumista... Reply with quote

Moro kaikille!

Olen päättänyt siirtyä syrjään foorumilta, mikä tarkoittaa sitä, etten enää sotke turhaan asianharrastajien & -tuntijoiden touhuja tyhmillä kysymyksillä (tämä ei siis ole ironiaa!). Aion kuitenkin seurata foorumia sillä siellä on aivan järjettömän paljon tietoa / kokemusta jousien & välineiden rakentamisesta ja materiaaleista.

Itse jousiammunnan tekniikasta (erityisesti raskaammilla jousilla) ei kuitenkaan mielestäni foorumilla ole paljoakaan annettavaa (ainakaan minulle). Aion kuitenkin jatkossa kiitollisena seurata keskusteluja materiaaleista ym. Tack & adjö Wink !!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ari Rantala



Joined: 23 Oct 2007
Posts: 3636
Location: Nokia

PostPosted: 04.07.2008 23:50    Post subject: Reply with quote

Hmm...Minulla on hieman sama fiilis kuin Jyllillä. Aiheiden spesifiointi liian tarkasti primitiivipuoleen ei oikein toimi jos harrastaa jousiammuntaa laajemmin.

En silti aio heittää pyyhettä kehään. Tämä on yksi alue jousiammunnasta josta olen "tänään" erittäin kiinnostunut ja katson siksi aiheiden ja keskusteluiden karsintaa läpi sormien. Se vain tuntuu jotenkin pöljältä, että en voi "esitellä" teelmiäni täällä kun ne eivät aina ole niin perinteisiä...

Pitää myös ymmärtää...tai ainakin yrittää ymmärtää myös se, että foorumin status on primitiivi ja sellaisena se toimii erittäin hyvin. Jousista ja jousiammunnasta saa halutessaan tietoa hurumykket mutta primitietous on tämän foorumin suola.

Minä jatkan omalla linjallani. Teen nykyteknohömppävekottimen jos se tuntuu mielekkäältä. Tai sitten koitan tehdä jousen ja muut tykötarpeet vaikka käsin pelkästä pajusta Wink
_________________
I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Simo Hankaniemi



Joined: 08 Jul 2004
Posts: 4937
Location: Turku

PostPosted: 07.02.2009 03:57    Post subject: Reply with quote

Joo ei tämä foorumi voi käsitellä jousiammuntaa laidasta laitaan. Silti tämä on nykyiselläänkin laaja-alaisempi kuin käsittääkseni mikään muu suomalainen jousifoorumi. Foorumi on myös kaiketi virein lajissaan Suomessa. Näihin saavutuksiin pitää olla tyytyväinen. Varsinkin kun primitiivinen jousiammunta on pienin nykyisistä jousiammunnan lajeista. Aktiivisia harrastajia ei ole Suomessa tuhansia, ehkä pikemminkin 200-300. Tämäkin määrä edustaa valtavaa edistystä esim. 1970-lukuun, jolloin määrän saattoi varmaankin laskea kahden käden sormilla. Ja saattoi jäädä vielä vapaitakin sormia.

Tajunnanvirtaa-osastolla voi esitellä mistä tahansa materiaaleista tehtyjä jousia, kuten on tehtykin. Tähän ei ole mahdollisuuksia esim. Paleoplanetilla, missä pelkän "lasikuitu"-sanan lausuminen johtaa kriisiin ja mellakkaan.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Foorumista All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group