Jousi Forum Index Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta (tältä sivulta puuttuvat liitetiedostot!)
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Nuolen tekoväneitä edullisesti???

 
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Nuolet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
wronkkari



Joined: 20 Jan 2011
Posts: 10
Location: Pori

PostPosted: 12.05.2011 12:20    Post subject: Nuolen tekoväneitä edullisesti??? Reply with quote

Tiedustelisin kohteliaimmin mistähän saisi tilattua puunuolien tekovälineitä edullisesti(sulkia,kärkiä)?? Mäntysoiroa löysin Porin Terrasta(tilaamalla). Sad
Back to top
View user's profile Send private message
jousipata



Joined: 22 Sep 2008
Posts: 862
Location: hels.. lappi,keskiyläperä

PostPosted: 12.05.2011 12:38    Post subject: Reply with quote

itse olen käynyt paikanpäällä sherwood shopissa ostamassa. tilaamallakin sieltä kuulemma saa.
_________________
tzoinnngggg...
Back to top
View user's profile Send private message
Simo Hankaniemi



Joined: 08 Jul 2004
Posts: 4937
Location: Turku

PostPosted: 13.05.2011 00:10    Post subject: Re: Nuolen tekoväneitä edullisesti??? Reply with quote

wronkkari wrote:
Tiedustelisin kohteliaimmin mistähän saisi tilattua puunuolien tekovälineitä edullisesti(sulkia,kärkiä)?? Mäntysoiroa löysin Porin Terrasta(tilaamalla). :(


Sulkia ja kärkiä saa monestakin paikasta, mm. Mukkanuolesta ja muista jousiammuntaliikkeistä. Myös ulkomailta tilaamalla. Sulkia saa myös metsästäjiltä (hanhea, teertä, metsoa, fasaania ym.) Kalkkunoiden kasvattajilta saa sulkia, mutta näiden laatu on usein huono, paitsi jos on kyse pienestä tilasta, jossa linnut saavat olla ulkona melko vapaana. Aitauksessa isossa porukassa sulat tuppaavat hajoamaan.

Missä päin asut? Se vaikuttaa siihen, mistä esim. kärkiä kannattaa lähteä hakemaan.
Back to top
View user's profile Send private message
evgevin



Joined: 01 Jun 2009
Posts: 419
Location: Turku

PostPosted: 13.05.2011 08:30    Post subject: Reply with quote

Olen itse yhden kerran tilanut täätlä paikalta kärjet ja sulat. Hinnat ovat ihan ok, eikä rahtimaksu kovin iso ole.

http://www.thelongbowshop.com/shop/
Back to top
View user's profile Send private message
wronkkari



Joined: 20 Jan 2011
Posts: 10
Location: Pori

PostPosted: 13.05.2011 16:10    Post subject: Re: Nuolen tekoväneitä edullisesti??? Reply with quote

Simo Hankaniemi wrote:
wronkkari wrote:
Tiedustelisin kohteliaimmin mistähän saisi tilattua puunuolien tekovälineitä edullisesti(sulkia,kärkiä)?? Mäntysoiroa löysin Porin Terrasta(tilaamalla). Sad


Sulkia ja kärkiä saa monestakin paikasta, mm. Mukkanuolesta ja muista jousiammuntaliikkeistä. Myös ulkomailta tilaamalla. Sulkia saa myös metsästäjiltä (hanhea, teertä, metsoa, fasaania ym.) Kalkkunoiden kasvattajilta saa sulkia, mutta näiden laatu on usein huono, paitsi jos on kyse pienestä tilasta, jossa linnut saavat olla ulkona melko vapaana. Aitauksessa isossa porukassa sulat tuppaavat hajoamaan.

Missä päin asut? Se vaikuttaa siihen, mistä esim. kärkiä kannattaa lähteä hakemaan.
Porissa asustelen ja nuolia "lennättelen" Wink
Back to top
View user's profile Send private message
wronkkari



Joined: 20 Jan 2011
Posts: 10
Location: Pori

PostPosted: 13.05.2011 16:13    Post subject: Reply with quote

evgevin wrote:
Olen itse yhden kerran tilanut täätlä paikalta kärjet ja sulat. Hinnat ovat ihan ok, eikä rahtimaksu kovin iso ole. Vaikutti erittäin asiantuntevalta erikoisliikkeeltä. Kiitos tiedosta! Smile

http://www.thelongbowshop.com/shop/
Back to top
View user's profile Send private message
Simo Hankaniemi



Joined: 08 Jul 2004
Posts: 4937
Location: Turku

PostPosted: 13.05.2011 23:07    Post subject: Reply with quote

Tuo Evgevinin mainitsema liike vaikuttaa tosiaan aika hyvältä. En ole itse tilannut sieltä mitään, mutta kärjet vaikuttavat kiinnostavilta, eikä hinta ole paha. Tusina bodkineita alle neljä euroa!
Back to top
View user's profile Send private message
evgevin



Joined: 01 Jun 2009
Posts: 419
Location: Turku

PostPosted: 14.05.2011 00:01    Post subject: Reply with quote

Kieltämättä kävin tänään sieltä tilaamassa 24 kierrekärkeä ja 12 pitkää sulkaa. Hinnaksi kuljetuksineen tuli 24 pauna - noin 30e, joista 20e oärjet ja 10e sulat. Ei huono mun vielestä.
Back to top
View user's profile Send private message
wronkkari



Joined: 20 Jan 2011
Posts: 10
Location: Pori

PostPosted: 14.05.2011 17:33    Post subject: Reply with quote

Simo Hankaniemi wrote:
Tuo Evgevinin mainitsema liike vaikuttaa tosiaan aika hyvältä. En ole itse tilannut sieltä mitään, mutta kärjet vaikuttavat kiinnostavilta, eikä hinta ole paha. Tusina bodkineita alle neljä euroa!
Pahoittelut tyhmyyttäni koska aloittelija oon,mutta mitä on bodkinit? Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
wronkkari



Joined: 20 Jan 2011
Posts: 10
Location: Pori

PostPosted: 14.05.2011 17:34    Post subject: Reply with quote

evgevin wrote:
Kieltämättä kävin tänään sieltä tilaamassa 24 kierrekärkeä ja 12 pitkää sulkaa. Hinnaksi kuljetuksineen tuli 24 pauna - noin 30e, joista 20e oärjet ja 10e sulat. Ei huono mun vielestä.
Joo,ei kauheen paha... Wink Jänskättäää vaan tilailla ulkomailta... Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
evgevin



Joined: 01 Jun 2009
Posts: 419
Location: Turku

PostPosted: 14.05.2011 17:58    Post subject: Reply with quote

joo. minuakin jännitti alussa. tilasin sieltä kerran ja paketti tuli viikon sisällä. Voit tilata vaikka pitkät sulat 12kpl ja kärjet 12kpl, se ei tule maksamaan kun 20e maks. Saat niistä helposti 12 nuolen setin.

Voit aluksi osta 8mm mäntyrimaa (sitä saa puutavaraliikkeistä) tai tehdä aihioita vesoista. Toki hyviä nuoliaihioitakin voi ostaa esim mukkanuolesta ( www.mukkanuoli.fi ), mutta ne ovat kalliita. Olen sitä mieltä, että aloittelija pärjaa nyvin mäntyrimalla, mikäli jousi ei ole kovin vahva (alle 40 pauna). Kännatta valita mahdollisimman jäykkiä ja suorasyisiä rima-aihioita.

Jos et uskalla tilata tavaraa ulkomailta, niin mukkanuolelta saat kaiken mitä tarvitset. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
wronkkari



Joined: 20 Jan 2011
Posts: 10
Location: Pori

PostPosted: 14.05.2011 18:06    Post subject: Reply with quote

evgevin wrote:
joo. minuakin jännitti alussa. tilasin sieltä kerran ja paketti tuli viikon sisällä. Voit tilata vaikka pitkät sulat 12kpl ja kärjet 12kpl, se ei tule maksamaan kun 20e maks. Saat niistä helposti 12 nuolen setin.

Voit aluksi osta 8mm mäntyrimaa (sitä saa puutavaraliikkeistä) tai tehdä aihioita vesoista. Toki hyviä nuoliaihioitakin voi ostaa esim mukkanuolesta ( www.mukkanuoli.fi ), mutta ne ovat kalliita. Olen sitä mieltä, että aloittelija pärjaa nyvin mäntyrimalla, mikäli jousi ei ole kovin vahva (alle 40 pauna). Kännatta valita mahdollisimman jäykkiä ja suorasyisiä rima-aihioita.

Jos et uskalla tilata tavaraa ulkomailta, niin mukkanuolelta saat kaiken mitä tarvitset. Smile
Joo,oon tietonen noista mukkanuolen hinnoista ja tarjonnasta.Ittellä varmaan "aika hurja"jousi ehkä yli 60# Ostin Porin Terrasta mäntyrimaa 10mm.vahvusta. Niistä ajattelin väsätä kestävämpiä nuolia kuin nuo Tokmannin halpanuolet. Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
evgevin



Joined: 01 Jun 2009
Posts: 419
Location: Turku

PostPosted: 14.05.2011 18:06    Post subject: Reply with quote

Kysymys ei ole tyhmä.

Bodkin on englantilainen sota kärki.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bodkin_point
Back to top
View user's profile Send private message
wronkkari



Joined: 20 Jan 2011
Posts: 10
Location: Pori

PostPosted: 14.05.2011 18:09    Post subject: Reply with quote

evgevin wrote:
Kysymys ei ole tyhmä.

Bodkin on englantilainen sota kärki.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bodkin_point
OK. Kiitos tiedosta! Ja kuvasta! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
heikki



Joined: 09 Jun 2009
Posts: 1178
Location: Vantaa

PostPosted: 14.05.2011 19:37    Post subject: Reply with quote

evgevin wrote:
Kieltämättä kävin tänään sieltä tilaamassa 24 kierrekärkeä ja 12 pitkää sulkaa. Hinnaksi kuljetuksineen tuli 24 pauna - noin 30e, joista 20e oärjet ja 10e sulat. Ei huono mun vielestä.


No jaa, Sherwood shopista ostin vastaavan satsin 22 eurolla, kun ohi kuljin.
Back to top
View user's profile Send private message
evgevin



Joined: 01 Jun 2009
Posts: 419
Location: Turku

PostPosted: 14.05.2011 20:41    Post subject: Reply with quote

En ole väittänyt, että tämä verkkokauppa on halvin, sitäpaitsi sherwood shopin verkkokauppa ei kuulema toimi... oletko varma, että kyseessä ovat samat kärjet? http://www.thelongbowshop.com/shop/shop.php/arrow-points/bullet-points/brass-bullet-screw-points/p_116.html

uskon, että saisin tavalliset taulukärjet mahtumaan 22e hintaan.
Back to top
View user's profile Send private message
wronkkari



Joined: 20 Jan 2011
Posts: 10
Location: Pori

PostPosted: 15.05.2011 17:43    Post subject: Reply with quote

evgevin wrote:
En ole väittänyt, että tämä verkkokauppa on halvin, sitäpaitsi sherwood shopin verkkokauppa ei kuulema toimi... oletko varma, että kyseessä ovat samat kärjet? http://www.thelongbowshop.com/shop/shop.php/arrow-points/bullet-points/brass-bullet-screw-points/p_116.html

uskon, että saisin tavalliset taulukärjet mahtumaan 22e hintaan.
Joo,oon kans lukenu sherwoodista yhtä sun toista palautetta... Confused No,kun Porissa asustelen voisin käydä tutustumassa tuolla AA-Production myymälässä... Confused Sielläkin näkyi olevan jotain kärkiä ym... Smile
Back to top
View user's profile Send private message
heikki



Joined: 09 Jun 2009
Posts: 1178
Location: Vantaa

PostPosted: 15.05.2011 22:48    Post subject: Reply with quote

Just noita samoja kärkiä... itse olen siellä asioinut kun olen niillä nurkin liikkunut. Pelkkää hyvää sanottavaa.

Jos haluan tilata tavaraa kotiin, niin soitto tai sähköposti mukkanuoleen on hyvä ja nopea eikä edes kallis.
Back to top
View user's profile Send private message
patis



Joined: 17 Oct 2010
Posts: 288
Location: Helsinki

PostPosted: 16.05.2011 09:42    Post subject: Reply with quote

Pistinpä tilauksen sisään tuolta longbowshopista. Ainakin kuvassa nuo modern bodnikit näyttävät minun silmääni hyvältä.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Nuolet All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group