View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
M.Reinikainen Site Admin
|
Posted: 13.07.2011 11:34 Post subject: Naperoille jotain tekemistä |
|
|
Tulipahan taas tehtyy muutama tällainenkin tässä kesän aikana. Tämä meni tornion maakuntamuseoon lasten huviksi.
Mitäs muille veistäjille kuuluu jousten kanssa näin kesän aikana? _________________ You can´t outrun death forever...
But you can make the bastartd work for it |
|
Back to top |
|
|
evgevin
|
Posted: 13.07.2011 11:56 Post subject: |
|
|
Upea setti! Onko tämä se jousi, jolla ammuttiin kesäkuussa verstaalla. Jos on, niin voin omasta kokemuksesta sanoa, että jousi on todella mukavaa ja hauksaa ampua. |
|
Back to top |
|
|
M.Reinikainen Site Admin
|
Posted: 13.07.2011 12:51 Post subject: |
|
|
Ei. Tää on jo siitä kolmas versio. _________________ You can´t outrun death forever...
|
Back to top |
|
|
Ari Laakso
|
Posted: 13.07.2011 20:06 Post subject: |
|
|
Hyvä!
Siinä sitä on muksuille jännää puuhaa, kun tuolla jousella ampuvat.
Jouset taitavat olla hiukan nesteessä näin kostealla säällä, niin kuin ampujatkin...öö..minua ainakaan ei ole nestehukka vaivannut.
...Ja tietysti ampuakkin on yritetty...sahtia..sihtiä täytyisi parantaa. |
|
Back to top |
|
|
Santtu Risku
|
Posted: 20.07.2011 10:03 Post subject: |
|
|
Natti setti kieltamatta. Itse veistelin tuossa viikko takaperin tuomipihlaja-aihiota tillerikuntoon. Nyt reissun paalla, joten palataan siihen sitten syssymmalla. _________________ "When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson |
|
Back to top |
|
|
Juri
|
Posted: 21.07.2011 20:26 Post subject: |
|
|
Hieno setti, kyllä nyt mukuloilla on hauskaa!
Meikä vaan kärvistelee sitkeän jännetuppitulehduksen kourissa. Ei tule jousten teosta eikä ampumisestakaan mitään, talon remonttikin vain seisoo. |
|
Back to top |
|
|
jousipata
Joined: 22 Sep 2008 Posts: 862 Location: hels.. lappi,keskiyläperä
|
Posted: 23.07.2011 06:36 Post subject: |
|
|
Paranemisia Jurille. Mullakin on ollut useampi erilainen jännetupen tulehdus ikäni varrella. Helpoimmillaan joku peukalon tyven tuledus on parantunut levolla n. reilussa viikossa, mutta sitkaimmillaan tenniskyynärpää on vienyt n. 3 kk ja toinen olkapää tulehtui punttitreeneistä viime vuonna, niin, että puoleen vuoteen en pystynyt tekemään tiettyä liikettä, pelkkä 20 kg tankokin oli liikaa - kipu oli niin kova. Liike oli leveä penkkipunnerrus jota olin tiiviisti tahkonnut useita vuosia. Nytkään en sitä pysty kunnolla enää tekemään, vaan olen siirtynyt takaisin kapeaan penkkiin - siihen jota nuorena tein enemmän. Siinä taas tulostaso on paljon heikompi johtuen liikeradoista ja monesta seikasta.
Eräälläkin punttikamulla tenniskyynärä vei vuoden, käytti tukisidettä puoli vuotta. Työpaikkani laitosapulaisilla ja siivoojilla, on usein sitkaita tulehdusvaivoja nivelissään.
Jousenteko on kovasti toistoja sisältävää melko samanlaisia liikkeitä käyttävää kovaakin työtä. Samoin tietysti jousella ampuminen.
Itse olen vain ammuskellut metiköissä harvakseen . Kummemmin en ole saanut veistellyksi mitään. _________________ tzoinnngggg... |
|
Back to top |
|
|
heikki
|
Posted: 24.07.2011 15:30 Post subject: Re: Naperoille jotain tekemistä |
|
|
M.Reinikainen wrote: |
Mitäs muille veistäjille kuuluu jousten kanssa näin kesän aikana? |
Aika vähäistä on ollut veistely, kun on pitänyt lomailla. Sen mitä olen nikkaroinut, olen nikkaroinut vajaa polttopuille (ja jousipuille), ja täyttänyt sitä...
Juhannusaattona viimeistelin kumminkin tämän kaverille tekemäni pihlajaisen. Itse olen tähän oikein tyytyväinen. Paunoja on kolmisenkymmentä 27 tuuman vedolla. Pituutta vähän varman päälle eli 67 tuumaa, noilla mitoilla ei myötäkäyryyttä. Sarjaan kuuluu myös rannesuoja, farkunlahkeesta tehty nuolipussukka, puolen tusinaa nuolta ja viritysnaru.
Minua sitten kiehtoo tuollainen viivoittimesta poikkeava etuprofiili. Aloinkin viime viikolla tekemään perheen nuorille naisille vastaavanlaisia jäkkäröitä. |
|
Back to top |
|
|
Tatu
|
Posted: 24.07.2011 20:39 Post subject: |
|
|
On kyllä komia tuo profiili! saas nähdä millainen luomus omastani tulee mikäli viime mökkireissulla kaatamani vaahtera on kuivunut kunnolla |
|
Back to top |
|
|
M.Reinikainen Site Admin
|
Posted: 24.07.2011 23:07 Post subject: |
|
|
Ai samperi! Tulisit Juri silti vaikka katselemaan/kuvaamaan primi kisoja jos et pääse ampuilemaan.
Koeta silti toipua ja toivottavasti ennen jouluu onjo jouska kourassa ja talon seinässä muutama naula lisää
Mukavan näkönen jouskari Heikki.
Tarviiko kaverisi oikeasti erillisen viritys jänteen koska ei jaksa vai kiepahtaako jouskari ikävästi virittäessä ympäri ettei muutoin oikeen onnaa?
Ite en oo koskaan käyttäny mitään ylimääräistä naruu. En ee tossa mun 130 paunasessa.
No tyylihän on jokeiselle oma asija ja sehän ei muille kuulu _________________ You can´t outrun death forever...
|
Back to top |
|
|
heikki
|
Posted: 24.07.2011 23:16 Post subject: |
|
|
M.Reinikainen wrote: |
Mukavan näkönen jouskari Heikki.
Tarviiko kaverisi oikeasti erillisen viritys jänteen koska ei jaksa vai kiepahtaako jouskari ikävästi virittäessä ympäri ettei muutoin oikeen onnaa?
Ite en oo koskaan käyttäny mitään ylimääräistä naruu. En ee tossa mun 130 paunasessa.
No tyylihän on jokeiselle oma asija ja sehän ei muille kuulu |
Kiitti. Juu, se on tää virittäminen yllättävän hankalaa ellei siihen ole tuntumaa. minusta kyse on vähän samasta asiasta kuin kovin jäykän jousen jännittäminen: voima yksin ei riitä, pitää olla tekniikka ja "oikea meininki". Ko. kaveri ei ole ihan voimaton ollenkaan, mutta ajattelin pelata tässäkin suhteessa varman päälle... huomasin nimittäin kun kokeiltiin ammuskelua ennen tuon jousen tekoa, että hän ei pystynyt vetämään kokeilujousta täyteen vetoon (n. 30#). Hän huomasi itsekin, että ei vaan meinaa uskaltaa - oli kuulemma sellainen tunne, että sen on pakko risahtaa poikki jos kovempaa vetää. Ajattelin sitten, että opetelkoon itsekseen rauhassa sekä ampumista että virittämistä. |
|
Back to top |
|
|
M.Reinikainen Site Admin
|
Posted: 25.07.2011 11:55 Post subject: |
|
|
Se on hyvä _________________ You can´t outrun death forever...
|
Back to top |
|
|
|