View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Erkki
|
Posted: 14.08.2011 15:24 Post subject: Saarnea Tampereelta? |
|
|
Olen aloittamassa ensimmäisen jouseni tekemistä, ja helpoin tapa olisi ilmeisesti tehdä jousi saarnilaudasta. Saarnilauta on kuitenkin sen verran harvinaisempi artikkeli, ettei ihan joka sahalta löydy. Tietääkö kukaan, myykö joku saarnilautaa Tampereella (tai lähikunnissa)? |
|
Back to top |
|
|
pyssymies
|
Posted: 14.08.2011 23:52 Post subject: |
|
|
Puukeskus. Soita ensin ja kysy, onko hyllyssä. Ja valikoi huolella, laatuvaihtelua on. Muista myös, että puu ei ostettaessa ole täysin kuivaa. |
|
Back to top |
|
|
Juha
|
Posted: 16.08.2011 16:26 Post subject: Re: Saarnea Tampereelta? |
|
|
Erkki wrote: | Olen aloittamassa ensimmäisen jouseni tekemistä, ja helpoin tapa olisi ilmeisesti tehdä jousi saarnilaudasta. Saarnilauta on kuitenkin sen verran harvinaisempi artikkeli, ettei ihan joka sahalta löydy. Tietääkö kukaan, myykö joku saarnilautaa Tampereella (tai lähikunnissa)? |
Noi on melkeen järestään uunikuivattua joten kosteusprossat on suht alhaalla, toivottavasti solukko ei oo ottanut kovin vaurioo tossa kuivauksessa.
Itse oon ostanut aina puukskukselta, nyt löysin valkotammea oikeen lupaavan pätkän. Tarkkaan saa katella puun syyn kulkua ja luston paksuutta ostaessa, ite oon pyytänyt trukkipoikia nostamaan koko kasan alas hyllyltä pengottavaksi, hyvällä tuurilla löytyy lauta pari jousipuuksi kelpaavaa tavaraa. _________________ If an archer shoots just for fun he has all his skill.
If he shoots for score his hands tremble
and his breath is uneasy.
If he shoots for a golden price he becomes mad and blind.
-- Old Chinese Poem -- |
|
Back to top |
|
|
pyssymies
|
Posted: 16.08.2011 21:23 Post subject: |
|
|
Uunikuivattu puu, joka näillä ilmankosteuksilla säilytetään ulkokatoksessa, on takuulla kosteampaa kuin huonekuiva puu. |
|
Back to top |
|
|
|