Jousi Forum Index Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta (tältä sivulta puuttuvat liitetiedostot!)
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Yhdistelmäjousi koivusta ja viilusta

 
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Jouset
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Juha



Joined: 29 Jun 2010
Posts: 1014
Location: Oulu

PostPosted: 04.06.2012 10:54    Post subject: Yhdistelmäjousi koivusta ja viilusta Reply with quote

Moi.

Koivusta jousipuuna on ollut aikaisemminkin foorumilla puhetta. Käsitin asian niin että jos haluaa jonkinmoisia onnistumisen edellytyksiä koivujouseen niin yhdistelmäjousena voisi toimia. Lylyä ei ole, mutta mietin että jos vatsaa vahvistaisi vaikka viilulla (valkotammiviilu). Eli selkä koivusta ja vatsaan vahvistus 2,5mm viilusta yksin tai kaksinkertaisena.

Sitten varmaan todella leveä lapamalli...jos se olisi leveimmillään vaikka 6cm ja siittä puoleenväliin lapaa tasaleveänä, josta kavennukset kärkiin, vaikka jättäen kärjet 2cm leveiksi.

Jäykkäkahvasena ja paunoja pitäisi saada se 45.
Pituudesta oon aina nuuka, 150cm jousi 23 tuuman vedolla on se pisin vaihtoehto.

Tämä on nyt tällaista vaihtoehdon pyörittelyä, jos jollakin vähänkään koivusta kokemusta ja ootte saaneet toimivan ja kestävän jousen aikaseksi niin tieto tervetullutta Smile
Back to top
View user's profile Send private message
jousipata



Joined: 22 Sep 2008
Posts: 862
Location: hels.. lappi,keskiyläperä

PostPosted: 04.06.2012 23:35    Post subject: Reply with quote

vetopuuna koivua käyttäny selässä yhessä yritelmässäni, vatsa oli mäntylylyä. raksahti poikki selästä kun liian paljon hain taas kerran paunoja. saattaishan se koivu kestää maltillisilla paunoilla hyvinkin.
_________________
tzoinnngggg...
Back to top
View user's profile Send private message
Juha



Joined: 29 Jun 2010
Posts: 1014
Location: Oulu

PostPosted: 05.06.2012 08:34    Post subject: Reply with quote

Paljonko sulla oli paunatavoite tuossa jousessa? 45 riittäisi mulle kevyeen jouseen.
Back to top
View user's profile Send private message
jousipata



Joined: 22 Sep 2008
Posts: 862
Location: hels.. lappi,keskiyläperä

PostPosted: 08.06.2012 05:37    Post subject: Reply with quote

Juha wrote:
Paljonko sulla oli paunatavoite tuossa jousessa? 45 riittäisi mulle kevyeen jouseen.


mulla oli yli tuplat, 100 paunaa muka lähin hakemaan. uskoisin 40-50 paunaisena kestävän hyvinkin oksattomana ja suorana.
_________________
tzoinnngggg...
Back to top
View user's profile Send private message
Juha



Joined: 29 Jun 2010
Posts: 1014
Location: Oulu

PostPosted: 08.06.2012 10:49    Post subject: Reply with quote

No kauhee pyssy ollu sulla mielessä Smile Joo, sellaset pikkasen vajaa 50 paunaa ois ihan ok mulle, sellasella kuitenkin ampua zinkauttelee parituntisen ilman sen kummempia ruston rutinoita tai yms sekä kisailee helppoon parinkin päivän ammuskelut.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Jouset All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group