View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Juha
|
Posted: 04.06.2012 10:54 Post subject: Yhdistelmäjousi koivusta ja viilusta |
|
|
Moi.
Koivusta jousipuuna on ollut aikaisemminkin foorumilla puhetta. Käsitin asian niin että jos haluaa jonkinmoisia onnistumisen edellytyksiä koivujouseen niin yhdistelmäjousena voisi toimia. Lylyä ei ole, mutta mietin että jos vatsaa vahvistaisi vaikka viilulla (valkotammiviilu). Eli selkä koivusta ja vatsaan vahvistus 2,5mm viilusta yksin tai kaksinkertaisena.
Sitten varmaan todella leveä lapamalli...jos se olisi leveimmillään vaikka 6cm ja siittä puoleenväliin lapaa tasaleveänä, josta kavennukset kärkiin, vaikka jättäen kärjet 2cm leveiksi.
Jäykkäkahvasena ja paunoja pitäisi saada se 45.
Pituudesta oon aina nuuka, 150cm jousi 23 tuuman vedolla on se pisin vaihtoehto.
Tämä on nyt tällaista vaihtoehdon pyörittelyä, jos jollakin vähänkään koivusta kokemusta ja ootte saaneet toimivan ja kestävän jousen aikaseksi niin tieto tervetullutta |
|
Back to top |
|
|
jousipata
Joined: 22 Sep 2008 Posts: 862 Location: hels.. lappi,keskiyläperä
|
Posted: 04.06.2012 23:35 Post subject: |
|
|
vetopuuna koivua käyttäny selässä yhessä yritelmässäni, vatsa oli mäntylylyä. raksahti poikki selästä kun liian paljon hain taas kerran paunoja. saattaishan se koivu kestää maltillisilla paunoilla hyvinkin. _________________ tzoinnngggg... |
|
Back to top |
|
|
Juha
|
Posted: 05.06.2012 08:34 Post subject: |
|
|
Paljonko sulla oli paunatavoite tuossa jousessa? 45 riittäisi mulle kevyeen jouseen. |
|
Back to top |
|
|
jousipata
Joined: 22 Sep 2008 Posts: 862 Location: hels.. lappi,keskiyläperä
|
Posted: 08.06.2012 05:37 Post subject: |
|
|
Juha wrote: | Paljonko sulla oli paunatavoite tuossa jousessa? 45 riittäisi mulle kevyeen jouseen. |
mulla oli yli tuplat, 100 paunaa muka lähin hakemaan. uskoisin 40-50 paunaisena kestävän hyvinkin oksattomana ja suorana. _________________ tzoinnngggg... |
|
Back to top |
|
|
Juha
|
Posted: 08.06.2012 10:49 Post subject: |
|
|
No kauhee pyssy ollu sulla mielessä Joo, sellaset pikkasen vajaa 50 paunaa ois ihan ok mulle, sellasella kuitenkin ampua zinkauttelee parituntisen ilman sen kummempia ruston rutinoita tai yms sekä kisailee helppoon parinkin päivän ammuskelut. |
|
Back to top |
|
|
|