Jousi Forum Index Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta (tältä sivulta puuttuvat liitetiedostot!)
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Taitava "primi" nylkijä kaataa salaa hirviä...
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Eränkäynti
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Knish



Joined: 29 Nov 2011
Posts: 34
Location: Hyvinkää

PostPosted: 12.07.2012 22:32    Post subject: Reply with quote

Harvinaisen mielenkiintosta paskapuhetta Smile
Siis tämä iivanan osio ,auerinkin jutut menee tietty saman otsikon alle kivasti mutta ei niin aukee mulle ainakaan.

Mulle ainakin metsissä kuljeskelussa yks hienoimmista jutuista on juuri tuo kun pystyy useista tekijöistä ja jäljistä oivaltamaan jonkun tuollasen jutun niinkun tuokin karhun siirtyminen.

Jotenki aina vaan oppii lisää kun kuleksii ja aina tuntuu et opittavaa ja ymmärrettävää on edessä niin kauan kun ikää riittää.

Iivanalla kun kokemusta piisaa niin lisää juttua vaan sieltä päin luulen että
näitä kyllä lukee mielellää muutkin kun minä.
Back to top
View user's profile Send private message
Andes



Joined: 09 Jan 2011
Posts: 228
Location: Rovaniemi

PostPosted: 15.07.2012 21:47    Post subject: Reply with quote

Riistakamera pitäs kyllä itelläkin hankkia. Sais paljon sellasta tietoa, joka muuten jäis "kyttäilemättä".
Tuossa aiemmin porukka luetteli kuka on nähny mitäkin suurpetoja ja kuka ei. Niin tuntuu ettei siinä asiassa tuuri jakaannu ihan tasapuolisesti kaikkien maastossa liikkujien kesken. Joku on voinu ikänsä metästää eikä oo karhua nähny, toinen taas useamminkin. Kuvaavaa tuosta tuurista on, kun tuttu ukko kertoili hiljattain nähneensä mökkilammen takana karhun, kun koira oli sen vainunnu ja nostanu älämölön. Noh, muutama päivä etiäpäin, niin oli lammen takana juossu vauhkona pari poroa, perässä lähes valkonen susi. On "pororadion" mukaan elelly koko talven Luttojoen ja Akupään välisellä alueella.
Tietenkin paljon on painoarvoa sillä liikuksiiko maastossa hissukseen kuhnaillen vai rymisteleekö paikasta A paikkaan B, raskas rinkka selässä polkua tuijottaen, muuta näkemättä..
Iteltäkin on karhu vielä näkemättä, mutta sen sijaan hirvi kyllä meinas tulla viime viikolla melkein leukhun ulottuville:

http://www.youtube.com/watch?v=8tcSPxj_JxM&list=UUWmpxMGfvHAbSVBu0nAcpvg&index=1&feature=plcp
Back to top
View user's profile Send private message
Kuhmon Ahma



Joined: 19 Feb 2012
Posts: 550
Location: syrjäkylä

PostPosted: 16.07.2012 22:25    Post subject: Reply with quote

Olisit sitaissu rautalangalla leukun melaan kiinni.. Wink
_________________
Mull' on kourat kontiolta, veren juojalta vekarat,
linnulta lihan pitimet, havukalta haarottimet..
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Andes



Joined: 09 Jan 2011
Posts: 228
Location: Rovaniemi

PostPosted: 18.07.2012 13:17    Post subject: Reply with quote

Eihän minulle herkkänä eläinten ystävänä tullut mieleenkään moinen julmuus..! eipä.. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Martti Auer



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 2043
Location: takapajula

PostPosted: 25.07.2012 23:13    Post subject: Reply with quote

Kävihän siellä hyväkuntoinen kettukin ison hännän kanssa viipottamassa ja iso hirvi, kaikenlaista, iso tammukkakin tarttui onkeen.

Vaikka kesä oli vähän myöhässä, yölämpötila saattoi laskea lähelle nollaa. Onneksi olin hoksannut ottaa kesämakuupussin lisäksi mukaan villahuovan, ei siellä muuten olisi pärjännyt. Joo, harvemmin karhuja näkee, ei se mikään isokokoinen karhu ollut; mutta karhu kumminkin. Silmät napittivat ja turkki vaaleni päästä kaulaa kohti, oli jämähtäneenä paikoilleen. Saattaisivatkohan nuo karhutkin luottaa suojaväriinsä tai liikkumattomuuteen, kun ovat makuulla.
_________________
Sellainen on suuri opettaja, joka taistelee professoreita vastaan, jolloin voi tulla professoriksi. Tämä on hienostunutta, tyhmyyttä vastaan. Viisautta ei voi kuitenkaan voittaa edes viisaudella, edes zen, viisaus tarvitsee tyhmyyttä, zen, toisinaan.
Back to top
View user's profile Send private message
Martti Auer



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 2043
Location: takapajula

PostPosted: 30.07.2012 12:22    Post subject: Reply with quote

Mä olen tottunut juomaan ennemminkin tunturipurojen vettä, jos mä otan sixpackin himaan, se kestää ainakin viikon.
_________________
Sellainen on suuri opettaja, joka taistelee professoreita vastaan, jolloin voi tulla professoriksi. Tämä on hienostunutta, tyhmyyttä vastaan. Viisautta ei voi kuitenkaan voittaa edes viisaudella, edes zen, viisaus tarvitsee tyhmyyttä, zen, toisinaan.
Back to top
View user's profile Send private message
Martti Auer



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 2043
Location: takapajula

PostPosted: 09.08.2012 00:06    Post subject: Reply with quote

Löysin tässä ihka aidon timanttisormuksenkin jokin aikaa sitten, metsäpolulta.
_________________
Sellainen on suuri opettaja, joka taistelee professoreita vastaan, jolloin voi tulla professoriksi. Tämä on hienostunutta, tyhmyyttä vastaan. Viisautta ei voi kuitenkaan voittaa edes viisaudella, edes zen, viisaus tarvitsee tyhmyyttä, zen, toisinaan.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Eränkäynti All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group