Jousi Forum Index Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta (tältä sivulta puuttuvat liitetiedostot!)
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Metsästys ei ole normaali harrastus

 
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Eränkäynti
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Santtu Risku



Joined: 31 May 2006
Posts: 1659
Location: Inari

PostPosted: 29.05.2012 20:05    Post subject: Metsästys ei ole normaali harrastus Reply with quote

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/psykologi-lehdelle-metsastys-ei-ole-normaali-harrastus/art-1288337158897.html

Siinä luettavaa. Dosentiksi voisi varmaan itsekin alkaa kun se ei näköjään vaadi yhtään järkeä.
_________________
"When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Joel



Joined: 20 Oct 2009
Posts: 303

PostPosted: 29.05.2012 20:12    Post subject: Reply with quote

Olenko seksistinen jos totean dosentin olevan nainen?
_________________
All in all you're just another brick in the wall
_________________________________________

http://www.facebook.com/BlueEyedSons <- Tietoa ja yhteystiedot bändiin.
Back to top
View user's profile Send private message
Joel



Joined: 20 Oct 2009
Posts: 303

PostPosted: 29.05.2012 20:28    Post subject: Reply with quote

Metsästäminen on kuitenkin luonnollisimmista asioista maailmassa - ravinnon saanti selviytymistä ja suvunjatkamista varten. Ei sillä, että se olisi pakollista nykymaailmassa. Mutta ihmiset ovatkin jo liian vieraantuneita realiteeteista ja luonnosta. Jousi on ensisijaisesti metsästysase. Metsästys on perintöä. Mitäköhän dosentti sanoo sienestäjistä ja marjastajista? Entä luonnonmukaisesta maanviljelystä? Varmaan kaikki mikä ei mene teollisen pullamössöyhteiskuntasiivilän läpi on vaarallista ja tuomittavaa. Toisaalta voi sen eläimen juosta kiinni ja tappaa paljain käsin, tai joillain veitsellä, kirveellä, keihäällä, tai vastaavalla. Luonnonmukaista metsästystä on vielä paljon. Niin ne tekee vieläkin osissa Afrikkaa, ja muualla, missä ei olla vieraannuttu. Pitäisi varmaan kieltää moinen.
_________________
All in all you're just another brick in the wall
_________________________________________

http://www.facebook.com/BlueEyedSons <- Tietoa ja yhteystiedot bändiin.
Back to top
View user's profile Send private message
Kuhmon Ahma



Joined: 19 Feb 2012
Posts: 550
Location: syrjäkylä

PostPosted: 29.05.2012 20:55    Post subject: Reply with quote

Kehä-kolmosen lähellä metsästystä ei ehkä pidetä normaalina harrastustoimintana. Jos tuo kyseinen dosentti eläisi muutaman vuoden Esim. Kainuun perukassa tai Lapissa, tuskin ainakaan tosissaan tuollaista soopaa suoltaisi julkisuuteen.

Metsästys, kuten kalastuskin voi olla myös tapa hankkia elantoa. Aina se ei ole puhtaasti harrastus, jota toteutetaan vain mielihyvän ja rentoutumisen takia.

Metsästys on uusiutuvien luonnonvarojen käyttöä. Niin pitkään kun sitä toteutetaan kestävän käytön periaatteella ja hyviä metsästäjätapoja noudattaen, ei ainakaan minulla ole mitään sitä vastaan.

http://www.metsastajaliitto.fi/?q=node/774
_________________
Mull' on kourat kontiolta, veren juojalta vekarat,
linnulta lihan pitimet, havukalta haarottimet..
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Martti Auer



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 2043
Location: takapajula

PostPosted: 29.05.2012 21:18    Post subject: Reply with quote

Sen varmaan tarttis itse mennä psykologin juttusille, teurastamotkin pitäisi sitten varmaan lakkauttaa, kyllähän sielläkin surmataan eläimiä ja eläimiä kasvatetaan niin, että nämä päättävät päivänsä teurastamon liukuhihnalla, suosittelisin Turun ja Joensuun oikeus- ja kriminaalipsykologian dosentti Jaana Haapasalolle teurastamossa käyntiä.
_________________
Sellainen on suuri opettaja, joka taistelee professoreita vastaan, jolloin voi tulla professoriksi. Tämä on hienostunutta, tyhmyyttä vastaan. Viisautta ei voi kuitenkaan voittaa edes viisaudella, edes zen, viisaus tarvitsee tyhmyyttä, zen, toisinaan.
Back to top
View user's profile Send private message
Joel



Joined: 20 Oct 2009
Posts: 303

PostPosted: 29.05.2012 21:22    Post subject: Reply with quote

Martti Auer wrote:
Sen varmaan tarttis itse mennä psykologin juttusille, teurastamotkin pitäisi sitten varmaan lakkauttaa, kyllähän sielläkin surmataan eläimiä ja eläimiä kasvatetaan niin, että nämä päättävät päivänsä teurastamon liukuhihnalla, suosittelisin Turun ja Joensuun oikeus- ja kriminaalipsykologian dosentti Jaana Haapasalolle teurastamossa käyntiä.


Niin, onko sitten terveempää antaa eläimen elää elämäänsä, kunnes joutuu armottoman luonnonvalinnan uhriksi vai se, että kasvatetaan eläin valmistautumaan kuolemaan, ahtaassa vankeudessa, ylisyötössä, huonoissa oloissa, vailla vapautta.

Hihnalla vai vierellä?
_________________
All in all you're just another brick in the wall
_________________________________________

http://www.facebook.com/BlueEyedSons <- Tietoa ja yhteystiedot bändiin.
Back to top
View user's profile Send private message
Martti Auer



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 2043
Location: takapajula

PostPosted: 29.05.2012 21:45    Post subject: Reply with quote

Yhtenä teoriana voi sanoa, että hormoonit ja adrenaliini teuraslihassa, perheen ateriassa, ovat aiheuttaneet kyseisen tragedian.
_________________
Sellainen on suuri opettaja, joka taistelee professoreita vastaan, jolloin voi tulla professoriksi. Tämä on hienostunutta, tyhmyyttä vastaan. Viisautta ei voi kuitenkaan voittaa edes viisaudella, edes zen, viisaus tarvitsee tyhmyyttä, zen, toisinaan.
Back to top
View user's profile Send private message
Joel



Joined: 20 Oct 2009
Posts: 303

PostPosted: 29.05.2012 21:56    Post subject: Reply with quote

Pitää ruveta metsästämään, ennen kun ruokani aivopesee minut.

Mutta onhan se totta. Teollisesti valmistettuun ja jalostettuun ruokaan pumpataan vaikka mitä. Niin ja ei sioillekkaan saa enää ruoantähteitä antaa...
_________________
All in all you're just another brick in the wall
_________________________________________

http://www.facebook.com/BlueEyedSons <- Tietoa ja yhteystiedot bändiin.
Back to top
View user's profile Send private message
Iivana



Joined: 09 Nov 2009
Posts: 715
Location: Pohjoinen

PostPosted: 30.05.2012 07:20    Post subject: Reply with quote

Tämän Haapasalon aivopierut on tuttuja jo pidemmältä ajalta.
Täysin tunneviritteinen ja asenteellinen henkilö.
Taitaa olla 60-70 luvun aatekasvatuksen uhreja.
Tiedän kyllä useammankin naisdosentin, jotka pelkää aseita ja inhoaa metsästystä.
Jos ei hyväksy metsästystä ei pitäisi syödä eläinkunnan tuotteita ensinkään.
Jos on ihan täysvegaani ja elää niinkuin opettaa, niin arvostan henkilön vakaumusta. Jos tulee mulle jauhamaan metsästyksestä ja juo vaikkapa maitoa, niin enpä juuri arvosta mielipidettä.
Itse syön kyllä lihaa, mutta tuo kaupan liha on jäänyt vähemmälle.
Jos mahdollista, ostan lihan suoraan luomutuottajalta.
Kysyin eilen emännältä, että pelottaako nuo minun metsästysaseet tuolla kaapissa. Ei kuulemma pelota. Eipä silti, onhan tuota toisinaan oltu emännän kanssa eri mieltä, joskus kovemmallakin volyymilla. Sitä on kuitenkin aina saatu molempia tyydyttävä ratkaisu aikaan keskustelemalla.
Olin kerran porukassa "tiedostavan ja akateemisen" naisen kanssa. Jos en ollut samaa mieltä hänen kanssaan ja sanoin oman mielipiteeni, olin heti naista alistava öykkäri. Jos tuli tinka, niin olin agressiiivinen ja yhteistyökyvytön sekä potentiaalista naistenhakkaajatyyppiä. Kun kyseinen naikkonen yritti lyödä minua puukolla erään sanallisen tinkaamisen päätteeksi argumenttiensa loppuessa, niin minähän se olin provosoinut ja pakottanut hänet moiseen tekoon kun olen ääliö suomalainen mies joka ei ymmärrä mistään mitään. Jotenka syyhän oli loppujen lopuksi minun!
Eihän sitä terve suomalainen mies tuollaista ala katsomaan. Taitaa ko. idiotismi olla aika yleistä noissa meidän tiedostavissa ja koulutetuissa naisissa. On elämän realiteetit hukassa asiassa jos toisessakin.
Haapasalo voisi minun puolestani muuttaa vaikka Iraniin vapaaksi tutkijaksi. Siellä ei tavallisella kansalla ole (luvallisia)aseita, jotenka maa on takuuvarmasti turvallinen myös naisille.
_________________
"Hyvä pystykorva on parempi kaveri kuin huono nainen"
Back to top
View user's profile Send private message
T. Manner



Joined: 30 Jun 2007
Posts: 949
Location: Vantaa

PostPosted: 30.05.2012 08:55    Post subject: Reply with quote

Tullut myös seurailtua tuota desanttia jonkin aikaa, täys seko epärealisti.

Quote:
Kun kyseinen naikkonen yritti lyödä minua puukolla erään sanallisen tinkaamisen päätteeksi argumenttiensa loppuessa

Miten otit sen pois?
_________________
"Aina ei voi voittaa, toisinaan ei pääse edes tasoihin ja joskus häviäminenkin on mahdotonta."
Back to top
View user's profile Send private message
Juha



Joined: 29 Jun 2010
Posts: 1014
Location: Oulu

PostPosted: 30.05.2012 09:34    Post subject: Reply with quote

No voi helvetti. Mä kitrjotan kohta vastaavaa vaikka leijan lennättämisestä, mun mielestä siinä on jotain todella outoo ja se pitäs harrastuksena vallan kieltää.
Back to top
View user's profile Send private message
Iivana



Joined: 09 Nov 2009
Posts: 715
Location: Pohjoinen

PostPosted: 30.05.2012 10:07    Post subject: Reply with quote

T. Manner wrote:
Tullut myös seurailtua tuota desanttia jonkin aikaa, täys seko epärealisti.

Quote:
Kun kyseinen naikkonen yritti lyödä minua puukolla erään sanallisen tinkaamisen päätteeksi argumenttiensa loppuessa

Miten otit sen pois?


Heijari on helppo torjua ja 40 kilon painoero takaa kiinisaamisen jälkeen rauhoittumisen.
Se vaan on kummallista, että jaksoin vielä uskoa ja toivoa kahdeksan vuotta, kun ko. homma sattui ja vieläpä seurustelun alkuvaiheessa.
Jälestä päin vaan tuntuu kummalta.
_________________
"Hyvä pystykorva on parempi kaveri kuin huono nainen"
Back to top
View user's profile Send private message
Martti Auer



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 2043
Location: takapajula

PostPosted: 30.05.2012 22:27    Post subject: Reply with quote

Niin se on se kummallinen ja outo ihan kaksi eri asiaa, täysin vastakkaiset tekijät itseasiassa.
_________________
Sellainen on suuri opettaja, joka taistelee professoreita vastaan, jolloin voi tulla professoriksi. Tämä on hienostunutta, tyhmyyttä vastaan. Viisautta ei voi kuitenkaan voittaa edes viisaudella, edes zen, viisaus tarvitsee tyhmyyttä, zen, toisinaan.
Back to top
View user's profile Send private message
Simo Hankaniemi



Joined: 08 Jul 2004
Posts: 4937
Location: Turku

PostPosted: 31.05.2012 01:28    Post subject: Reply with quote

Kyseinen Haapasalo on Suomen kommunistipuolueen jäsen, mitä ei voi pitää Nyky-Suomessa kovinkaan normaalina asiana.
Back to top
View user's profile Send private message
jousipata



Joined: 22 Sep 2008
Posts: 862
Location: hels.. lappi,keskiyläperä

PostPosted: 31.05.2012 01:57    Post subject: Reply with quote

tähänkin sopii vanha sanonta: voi kunpa tietäisit kuinka vähällä järjellä tätäkin maata johdetaan.
_________________
tzoinnngggg...
Back to top
View user's profile Send private message
Joel



Joined: 20 Oct 2009
Posts: 303

PostPosted: 31.05.2012 02:36    Post subject: Reply with quote

ei tiedolla, taidolla vaan...
_________________
All in all you're just another brick in the wall
_________________________________________

http://www.facebook.com/BlueEyedSons <- Tietoa ja yhteystiedot bändiin.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Eränkäynti All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group