View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
HeikkiR
Joined: 07 Aug 2010 Posts: 35
|
|
Back to top |
|
|
Juri
Joined: 20 Oct 2004 Posts: 3319 Location: Vantaa
|
|
Back to top |
|
|
jkekoni
Joined: 01 Jan 2005 Posts: 2834 Location: Espoo
|
Posted: 11.09.2012 11:37 Post subject: |
|
|
Käsitääkseni jousiteräs ei ole karkaistua tehtaalla vaan toi pitäsi tehdä itse tai teettää.
Levyjousta kannattaa käsitääkseni jäähdyttää märällä pyyhkeellä, vettä ruiskuttamalla tms.
En ole tehnyt. |
|
Back to top |
|
|
Juri
Joined: 20 Oct 2004 Posts: 3319 Location: Vantaa
|
|
Back to top |
|
|
Varjaagi
Joined: 08 Apr 2011 Posts: 383 Location: Varjakka
|
Posted: 11.11.2012 12:25 Post subject: |
|
|
Aika monen maastureiden ja mm WW Kuplan etujouset ovat ns. vääntövarsi jousia. Jousi tai siis jouset on pakattu putkeen ja ne ovat enemmänkin kuin käyttökelposia kaarivärkkejä varsijousiin.
Omaan varsijouseen sain n 180 paunan kaaren aika helposti kuplan jousipakasta. Mikäli muistan oikein jousilatan leveus on n. 25mm ja niitä on viisi tai kuusi päällekkäin. Ja kun jouset on pakattu putkeen ja voideltu huolella niin ne ovat yleensä aivan uutuuden kiiltäviä.
Morris Marinassakin oli vääntövarsijousitus joten tavaraa on ja vinkkiä saa taatusti mobilisteilta kun kysyy että missä autossa on vääntövarsijousituksia... _________________ Aboriginaali varjaagi... |
|
Back to top |
|
|
|