Jousi Forum Index Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta (tältä sivulta puuttuvat liitetiedostot!)
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Jousen veistäminen ja tekeminen

 
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Tajunnanvirtaa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tuomo



Joined: 25 Oct 2004
Posts: 2220
Location: Hausjärvi

PostPosted: 20.09.2014 05:41    Post subject: Jousen veistäminen ja tekeminen Reply with quote

Olen veistänyt monia puujousia kohta olen tehnyt yhden l***kuitujousen. Halusin kokeilla, että millaista se on mitä siitä voisi oppia. Kuitujousen tekeminen sinänsä on helppoa - vaikeinta on materiaalien sekä jousen mitoitus oikeaa jäykkyyttä varten. Muuten tekeminen onkin aika suoraviivaista ja aika ikävää hommaa - lähinnä hiomista. Leikkaavia työkaluja ei voi käyttää ja vannesahan teräkään ei oikein tykkää lasista. Sanoisin hyvin vähäisellä kokemuksella, että puujousen veistäminen vaatii paljon enemmän taitoa; tietoa kumpikin vaatii ehkä yhtä paljon. Mutta eipä käy kieltäminen, taitavasti tehtyä kuitujousta on ilo katsella ja onhan sellaisella myös kiva ampuakin.

Eipä minulla muuta kuin, että puujousien - niin yksipuisten kuin laminaattien veistäminen on vaativaa, kivaa ja oikein palkitsevaa! Ei ole puujousen voittanutta!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Tajunnanvirtaa All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group