Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tuukka Kumpulainen
|
Lähetetty: 21.08.2006 14:43 Viestin aihe: Kumpi koipi johtaa? |
|
|
Eli atlatistin stänssi: miten te kokeneemmat vipuilijat sijoittelette jalkanne heittoon valmistautuessanne? Kirjallisuudesta löytyy ohjeet sekä oikean että vasemman jalan asettamiseen eteen (oikeakätisellä heittäjällä). Olen nyt kokeillut molempia tyylejä enkä osaa sanoa kumpaa kannattaisi lähteä treenaamaan.
"Vasen jalka edessä" on siis kuten vaistojousiampujan tyypillinen stänssi, "oikea jalka edessä" taas vaatii sitä, että vasemmalla jalalla otetaan askel eteen heiton aikana. Jälkimmäinen tuntuu voimakkaammalta heittotavalta, ensimmäinen puolestaan luontevammalta eritoten heittosuorituksen alussa. Mikä on teidän kokemuksenne mukaan käyttökelpoisin jalkojen asento tarkkuusheitoissa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Lähetetty: 21.08.2006 23:52 Viestin aihe: asento |
|
|
En ole koskaan ajatellut asentoa sen kummemmin, mutta vasen jalka on ollut edessä samoin kuin jousella ampuessa. Kun olen halunnut antaa vähän enemmän voimaa heitolle, olen heittohetkellä astunut oikealla jalalla eteen. Jouduin oikein kokeilemaan tätä tiedostaakseni, että miten ne jalat ovat pelanneet. En kylläkään ole erityisen kokenut vipuilija, vaikka 1973 onkin tullut asiaa ensimmäisen kerran kokeilluksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|