Jousi Forum Index Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta (tältä sivulta puuttuvat liitetiedostot!)
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

jousen jäykkyys

 
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Jouset
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kettu
Guest





PostPosted: 29.10.2004 17:49    Post subject: jousen jäykkyys Reply with quote

Terve! Kuinka jäykillä jäkkäröillä perinneampujat metsästää/harjoittelee/ammuskelee muuten?
Back to top
Simo Hankaniemi



Joined: 08 Jul 2004
Posts: 4937
Location: Turku

PostPosted: 31.10.2004 18:56    Post subject: Reply with quote

Minusta 40-45 -paunainen jousi on "makein" ampua. Se heittää tarpeeksi hyvin useimpiin tarkoituksiin ja on sopivan kevyt, että ammuskelu tuntuu kivalta vielä pari tuntia myöhemminkin. Reilusti alle 40-paunainen tuntuu lelulta ja reilusti yli 60-paunainen tuntuu rasittavalta pidemmän päälle. Metsästyksessä 60-paunainen on hyvä, kun se heittää mukavasti raskastakin nuolta. Mutta paunamäärä ei ole niin oleellinen asia kuin se, että jousta pystyy käyttämään.
Back to top
View user's profile Send private message
Asko Hirvonen



Joined: 19 Oct 2004
Posts: 40
Location: Joensuu

PostPosted: 01.11.2004 00:06    Post subject: Reply with quote

Itse olen jousiammunnassa vielä aika noviisi, mutta tässä omia kokemuksia. Olen omistanut tähän mennessä tasan kaksi jousta. Eka jouseni oli hiukka reilu 30 paunainen ja nykyinen on 54 paunainen. Kyllä niissä eron huomasi, kun vaihto tuohon jälkimmäiseen. Olen kuitenkin tykännyt ampua 54 paunaisella enemmän kuin sillä ekalla. Pidemmän päälle tuo reilu 30 paunainen tuntui aika löysältä. Hyvä sillä oli kyllä harjoitella alussa. Ei väsynyt niin äkkiä. Toisaalta taas 54 tuntuu pienen tauon jälkeen aika jämäkältä, mutta vähän kun lämmittelee niin jaksaa ampua pidempäänkin. Tuntuu riittävän mulle varsin mainiosti.
Back to top
View user's profile Send private message
Simo Hankaniemi



Joined: 08 Jul 2004
Posts: 4937
Location: Turku

PostPosted: 04.11.2004 11:44    Post subject: Reply with quote

Kyllä 54-paunaisen pitäisi Suomen oloissa riittää kaikkiin tarkoituksiin. Jos lähdet Afrikkaan ampumaan kafferi-puhveleita ja leijonia, niin silloin pitää siirtyä reilusti jäykempään jouseen.
Back to top
View user's profile Send private message
Asko Hirvonen



Joined: 19 Oct 2004
Posts: 40
Location: Joensuu

PostPosted: 09.11.2004 00:14    Post subject: Reply with quote

No ei varmaan tule lähdettyä sinne Afrikkaan...ainakaan ammuskelemaan. Jätän sen homman suosiolla muille. Niin sen mietin silloin kun hommasin tuon jousen, että 54-paunaa riittää varsin hyvin minun tarpeisiin. Aluksi ajattelin kyllä semmosta hiukka alle 50-paunaista, mutta sitten, kun paikalliseen liikkeeseen tuli tilattuna kaksi jousta Falcon Legend ja Spirit niin tämä Spirit jotenkin miellytti enemmän. Niin ja olinhan semmoista varta vasten kysellytkin.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Jouset All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group