Jousi Forum Index Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta (tältä sivulta puuttuvat liitetiedostot!)
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Inspiraatio?

 
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Tajunnanvirtaa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Caper



Joined: 23 May 2006
Posts: 86
Location: Pieksämäki

PostPosted: 27.10.2006 23:11    Post subject: Inspiraatio? Reply with quote

Olen siis hyvin lyhytjänteinen ihminen kaikissa asioissa ja vaadin tietyn ajan (verrattavissa esim. maalausinspiraatioon kohdallani) innostuakseni uudelleen tietystä asiasta, eli jousen teosta tässä tapauksessa. Meneillään oleva talon remontti tosin karsii aika paljon harrastusmahdollisuuksia...

Kysyn siis, onko teillä yllä ns. jatkuva innostus, vai koetteko välillä ns. luovia taukoja ja millaiset ovat fiilikset taukojen jälkeen?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Marko.
Guest





PostPosted: 28.10.2006 11:51    Post subject: Reply with quote

Ei mulla ainakaan ole jatkuva innostus. Kesälläkin oli taukoja millon ei huvittanut tehdä jousia yhtään. Etenkin jotkut ongelmat saa hylkäämään jouset muutamaksi viikoksi ja jatkamaan taas silloin kun hommat kiinnostaa. Mulla on vielä sellanenkin juttu että jos ei niin hirveästi kiinnosta/jaksa tehdä ni laatu on todella paljon huonompaa. Nytten syksyllä ei oo tultu tehtyä jousia ollenkaan ku oon tehny viikinkikilven, takonnu keihäänkärjen ja nauloja ja nyt pitäisi aloittaa viikinkikirveen teko ja sen jälkeen kypärä. Sitten pitäis kattoo jos jaksais tehdä niitatun rengashaarniskan.
Back to top
Dan The Master



Joined: 20 Jul 2006
Posts: 509
Location: Perho

PostPosted: 28.10.2006 13:11    Post subject: Reply with quote

noo... Mulla taasen on sellanen "ailahteleva" inspiraatio....Itse piirtelen lyije kynällä ja teen puutöitä about 24/7, mutta minulla tulee inspiraatio syksyllä kun on helvetin synkkää ja vituttaa... Outoa? No kuitenki kun on inspiraatio ja vituttaa niin kaikki onnistuu ja kun kaikki onnistuu niin vitutus lähtee ja sitten pitää mennä tekemään jotain muuta Very Happy. Koulussa kaikki luulee, että oon hullu, kun sekoan tunnilla kun tulee inspiraatio ja luomisen puutteesta johtuvia sekoamisia Cool
_________________
"Elämä on synkkää mutta onneksi siinä on varjopuolia"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Caper



Joined: 23 May 2006
Posts: 86
Location: Pieksämäki

PostPosted: 28.10.2006 14:55    Post subject: Reply with quote

Tuo on niin totta tuo vitutuksen ja tylsyyden suhde inspiraatioihin Dan... olen huomannut, että se on sääntö enemmän kuin poikkeus. Siis mitä tylsempää, sitä parempia ideoita syntyy!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Arwi



Joined: 26 Aug 2004
Posts: 329

PostPosted: 28.10.2006 21:57    Post subject: Re: Inspiraatio? Reply with quote

Caper wrote:
Meneillään oleva talon remontti tosin karsii aika paljon harrastusmahdollisuuksia...


Meillähän on sitten saman tyyppisiä harrastuksia. Very Happy
Meikä laajentaa taloo ja on siinä ollut viime ja tälle vuodelle ihan tarpeeksi harrastusjarrua kerrakseen.
Ei sen puoleen etteikö myös nuo kaks alle kaks vuotiasta poikaakin keksi isälle "tekemistä" ihan tarpeeksi.
Polkumapyöräilykin on hyvin sydäntä lähellä ja siihenkin urattujen tuhansien eurojen takia yritän fillarin selässä viihtyä. Laughing
Eli näidenkin asioiden puolesta tulee pakollisia taukoja, mutta kyllä mä jaksan "löytää" nuo kepitkin aina vain uudelleen ja uudelleen.
Back to top
View user's profile Send private message
Simo Hankaniemi



Joined: 08 Jul 2004
Posts: 4937
Location: Turku

PostPosted: 29.10.2006 12:36    Post subject: innostus Reply with quote

Kyllähän se innostuksen määrä vaihtelee. Viime vuonna tuli tehdyksi henkilökohtainen ennätys jousten teossa ja tänä vuonna en ole tainnut tehdä yhtään jousta valmiiksi asti. Nuolia olen kyllä tehnyt muutamia kymmeniä ja eilen illallakin tein 5 vesavartta TV:tä katsellessa. Ammunnassa on välillä viikkojen taukoja, lähinnä talvella.

Toissa keväänä oli pitkähkö tauko ammunnassa ja ekaa kertaa sen jälkeen pihalle ampumaan mennessäni ensivaikutelma oli negatiivinen. Homma tuntui vastentahtoiselta ja äärimmäisen tylsältä. Tunnetta kesti muutaman minuutin, kunnes pääsin taas vanhasta fiiliksestä kiinni. En ole vastaavaa kokenut sen jälkeen, ammunta tuntuu yleensä kivalta ja mielenkiintoiselta.
Back to top
View user's profile Send private message
Dan The Master



Joined: 20 Jul 2006
Posts: 509
Location: Perho

PostPosted: 29.10.2006 14:41    Post subject: Reply with quote

Mitenköhän on, että sopiiko vanha navetta talvi ammunta paikaksi?
_________________
"Elämä on synkkää mutta onneksi siinä on varjopuolia"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Guest






PostPosted: 29.10.2006 20:49    Post subject: Reply with quote

Dan The Master wrote:
Mitenköhän on, että sopiiko vanha navetta talvi ammunta paikaksi?

No sehän on ihan navetasta kiinni. Jos löytyy tarpeeeksi pitkä alue navetasta ni miks ei kävis.
Back to top
Dan The Master



Joined: 20 Jul 2006
Posts: 509
Location: Perho

PostPosted: 29.10.2006 22:12    Post subject: Reply with quote

joku 20-30 m ja siinä on se keski kohta entinen "paskaränni"... ei oo ollu käytössa moneen vuoteen... tai kymmeneen vuoteen...
_________________
"Elämä on synkkää mutta onneksi siinä on varjopuolia"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Simo Hankaniemi



Joined: 08 Jul 2004
Posts: 4937
Location: Turku

PostPosted: 30.10.2006 13:14    Post subject: navetta Reply with quote

No sehän on ideaali harjoittelupaikka, jos ampumamatkaa saa noinkin paljon kuin 20-30 m. Tilan ei tarvitse olla lämmin, kunhan on esteetön ampumamahdollisuus ja tarpeeksi valoa. Turussa olemme sadekeleillä ja talvella ampuneet Kylämäen entisen navetan ylisillä, jossa ampumatka on parhaimmillaan vain 15 m ja sekin tuntuu ihan hyvältä.

Tutkin kotona paikkoja sillä silmällä ja huomasin, että saisin helposti järjestettyä muutamalla solumuovilevyllä 8 m ampumaradan, jolloin voisi harjoitella lähes päivittäin himassa. Tuokin etäisyys ja lyhyempikin riittää laukaisun harjoitteluun. Kakaratkin innostuivat ajatuksesta, että voisivat ampua sisällä.
Back to top
View user's profile Send private message
Dan The Master



Joined: 20 Jul 2006
Posts: 509
Location: Perho

PostPosted: 30.10.2006 21:56    Post subject: Reply with quote

Juuh... No siinä vähän torstaina vien isän kanssa romua pois ja teen maalitaulun ja sitten kaikki on valmista! Ja no on se vähän yli 20 m....
_________________
"Elämä on synkkää mutta onneksi siinä on varjopuolia"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Dan The Master



Joined: 20 Jul 2006
Posts: 509
Location: Perho

PostPosted: 31.10.2006 01:01    Post subject: Reply with quote

Minun inspiraationi kohteet taasen vaihtelevat roimasti....Mutta kaiken takana on nainen Very Happy Tänään minun piti tehdä saarnijousta, mutta teinkin katajajousta.... No ei kai se nyt niin paha ole, mutta mitään ei vaan valmistu nopeasti valmiiksi.
_________________
"Elämä on synkkää mutta onneksi siinä on varjopuolia"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lehtis



Joined: 11 Apr 2005
Posts: 847
Location: Riihimäki

PostPosted: 01.11.2006 02:32    Post subject: Reply with quote

Perhana, kun "käyp katteeks" tuo toisten "retostelema" tekeminen. Itsellä olisi paikka, työkaluja ja jotain materiaaliakin työstettäväksi, mutta arki, perhe, yms. tuntuu vievän ajan... Voisi jäädä vaikka eläkkeelle tai jonkun elätiksi... Wink Mutta, mutta, eiköhän tässä talvikuukausien aikana jotain uutta saada aikaan niiden muutaman jo osittain edesmenneen flättärin ja parin edelleen toimivan ELB´n jatkoksi.

Jatkakaa kirjoittelua, mutta muistakaa: Rakentavia mielipiteitä ja ajatuksia on mukavampi lukea, kuin toisten tyrmäämiseen tai itsetehostukseen pyrkivien kommenttien seulominen. Perinne-ja primivempeleharrastustahan tässä olisi tarkoitus edistää, eikä lannistaa turhalla nipottamisella. Eikö vain?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Jousi Forum Index -> Tajunnanvirtaa All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group