Matti Matinpoika
|
Lähetetty: 20.07.2008 22:18 Viestin aihe: sulkavaha? |
|
|
Ari Rantala mainitsi sulkavahan jolla sulituksen saisi paremmin pysymään järjestyksessä. Jos jollain on tietoa niin kiinnostaisi. Puunaan nuoleni osmocolorin puuvahalla ja joskus olen ajatellut että pitäisikö kokeilla sipaista sitä myös sulkiin. On vähän paksuhkoa tököttiä tuo perusvaha, ehkä jos sitä hiukan ohentaisi...
Tuttavapiirissäni ei ole kalkkunankasvattajia eikä metsästäjiä joten hankin sulkani sieltä mihin linnut niitä tiputtelevat. Paljon on tullut käytettyä variksen ja harakan sulkia jotka ovat aika rentoja ja niitä saa olla koko ajan oikomassa. Rannoilta ja puistoista löytyy juuri näihin aikoihin kesästä aika hyvin lokin ja sorsan sulkia jotka ovat jo huomattavasti jämäkämpiä. Myös joitain joutsenen (oletettavasti) sulkia olen löytänyt järvien rannoilta, ja ne vaikuttivat todella hyviltä!
Kyllähän nuo variksenkin sulat nuolen pyörimään saavat mutta ilmeisesti olisi parempi käyttää vähän jäykempää sulkaa ihan osumatarkkudenkin vuoksi vai mitä? Olen kyllä usein myös sekoittanut eri lintujen sulkia samaan nuoleen, jotta saisin kukkosulan erottumaan selkeästi (esim. kukkosulka varista ja muut lokkia) Vaaleampia sulkia voisi tietty myös värjätä samassa tarkoituksessa. |
|