Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Matti
|
Lähetetty: 14.01.2005 11:53 Viestin aihe: Takedown? |
|
|
Onkos täällä ketään joka on rakennellut takedown-jousia eli kädensijasta yhteenliitettäviä? Mitä menetelmiä olette käyttäneet?
Ostin Richard Dykoffin putkisysteemejä ja kiinnostaa kysyä niistä jos joku kokemusta omaava sattuisi tietämään.. onko vastaavien omistajia täällä?
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
MikaNuotio
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jmpaaso
|
Lähetetty: 14.01.2005 14:25 Viestin aihe: |
|
|
OIsko kukaan suomesta valmis, tai tuntee jonkun jolla olisi mahdollisuus valmistaa kyseessä olev tyypin tapaisia "putki jatkoksia" ? ei näytä kovinkaan monimutkaiselta laitteelta. Oikeat mitat (riittävät) ja materiaali on tärkeimmät. Metalli tietoa, taitoa tarvinnee ja jonkinlaisen pajan...? Itse olen mielessäni valmistellut köyhän miehen malleja mutten ole toteuttanut kun ei nuo metallit oikein kiinnosta.
_________________ Juho Paaso |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Arwi
|
Lähetetty: 14.01.2005 17:11 Viestin aihe: |
|
|
No perhana tuossapa kokeilu.
Minulla on ylimääräiset tuomi "staavit" joihin aion jossain vaiheessa kokeilla jonkinlaista liitosta.
Työpaikalla pääsen kyllä vääntelemään rautaa melko vapaasti.
Suurin ongelma tulee varmaan olemaan sopivan välyksen saamisessa tuohon liitokseen.
Materiaalien puolestahan tuossa voi kokeilun nimissä säveltää ihan vapaasti.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Eero A.
|
Lähetetty: 14.01.2005 17:47 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän tätä on joskus pakko kokeilla. On nimittäin aika lailla helpompi kuljettaa kaksi kertaa lyhyempää jousta. Toinen vaihtoehto olisi, että tekisi lyhytjousen .
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
MikaNuotio
|
Lähetetty: 14.01.2005 18:04 Viestin aihe: |
|
|
Sellainen kuin Bevelok system ja pulttimallinen TD löytyy.
Description: |
|
Filesize: |
33.89 KB |
Viewed: |
2219 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
106.98 KB |
Viewed: |
2219 Time(s) |
|
Viimeinen muokkaaja, MikaNuotio pvm 05.04.2005 11:56, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuukka Kumpulainen
|
Lähetetty: 29.03.2005 09:47 Viestin aihe: Re: Takedown? |
|
|
Matti kirjoitti: | Onkos täällä ketään joka on rakennellut takedown-jousia eli kädensijasta yhteenliitettäviä? Mitä menetelmiä olette käyttäneet?
|
Olen tehnyt kaksi takedown-jousta, litistämällä pätkän n. 30 mm teräsputkea käteen sopivaksi ja sovittamalla kaaret siihen, toisen liimalla ja toisen ilman. Metallia on siis ollut vain toisessa kaarenpuolikkaassa, toisen pää on yksinkertaisesti vuoltu putkeen sopivaksi. En näe mitään tarvetta hommata tarkkuustyöstettyjä takedownkomponentteja isolla rahalla ulkomailta. Tavalliset jousipuut ovat niin kovia, että kun kaaren pään sovittaa ajan kanssa putkeen ja kosteussuojaa vahvasti, niin kyllä kestää. En ole havainnut, että edes kesä / talvi-kosteusvaihtelu aiheuttaisi sopimisongelmia.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|