Jousi Foorumin päävalikko Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hämeen linnan markkinat ja jousikisa 22. ja 23.8.2009
Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jousi Foorumin päävalikko -> Kilpailutoiminta/tapahtumat
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tuomo

LähetäLähetetty: 24.08.2009 09:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mukavaa oli! Ihan hyvin meni, nuolia ammuin paljon mutta osuakin olisi pitänyt... Kilpailumuoto oli erittäin hyvä, niin kilpailijan, järjestäjän kuin katsojienkin kannalta. En ole aikaisempina vuosina Hämeenlinnassa kisannut mutta uskaltaisin silti sanoa, että tätä uutta kilpailumuotoa kannattaa kyllä tulevaisuudessa jatkaa! Nopeusammunta näyttää katsojasta mielenkiintoisemmalta kuin perinteinen rastien kiertäminen, lisäksi kisan järjestäminen on huomattavasti helpompaa. Ja erityisesti ampujan kannalta kisa oli kiintoisa, monipuolinen ja jännittävä! Piti ampua nopeasti mutta tarkasti. Tuloksenkin näki heti. Ainoa mitä muuttaisin, olisi finaali. Se voisi olla heti alkukilpailun jälkeen ja välieriä voisi olla yksi enemmänkin (alkukilpailu->8 parasta->4 parasta->2 parasta->voittaja). Alkukilpailu meni aika joutuisasti ja myöhemmin iltapäivällä ollut finaali häiritsi hieman muun ohjelman seuraamista. Lisäksi alussa oli enemmän katsojia kuin finaalissa. Moni olisi ampunut paremman tuloksen, jos nuolia olisi ollut enemmän - toisaalta ammunta-aika voisi olla lyhyempikin.

Ensi vuonna taas mukana!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jarna Karrila

LähetäLähetetty: 24.08.2009 11:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ari Rantala kirjoitti:
Naispoweria! Vaimo lähetettää onnittelut voittajalle. Jousiammunta on kyllä siitä tasa-arvoinen laji, että se ei tee juurikaan eroa siinä onko ampuja nainen vai mies.

Kiitos vaimolle onnitteluista. Äijä itse ei näemmä pysty onnittelemaan.

Kisa oli kiva eikä vain lopputuloksen takia. Suurkiitos järjestäjille. Kyllähän sitä on helppo singahtaa paikalle, jos joku vain vaivautuu järjestämään jotain.

Mutta jos naiset alkavat pärjäämään liian hyvin, pitää harkita oman luokan perustamista heille.. Wink

Tämähän on kai ollut kehitys suuressa maailmassa ampumaurheilun osalta, kun Kiinan naiset alkoivat hallita sitä. Kuralan kisoissa kehitys on ollut päinvastainen, mitä kuulee silloin tällöin kritisoitavan. Varmaan sinnekin palaa naisten sarja, jos naiset alkavat voittaa. Muista naisista en tiedä, mutta minua ei kauheasti innosta B-sarjassa kisaaminen. Vaikka eipä minua muutenkaan kisaaminen liiemmälti innosta. Naiset ovat huimasti kehittyneet Kuralan kisojen alkuajoista, jolloin naistensarjan voitti se, joka sai yhden pisteen.

Hämeenlinnan kisassa itselläni ei ole voitossa hurraamista, sillä kaikki kunnia kuuluu Simolle, joka on tehnyt mulle välineet ja opettanut ampumaan. Luulen, että voitin siksi, että ammuin koko ajan tasaista sarjaa: keskimäärin 15 nuolta, joista jokainen tuotti yhden pisteen. Kaiken kaikkiaan oli niin tasainen kärki, että kuka tahansa jatkoon päässeistä olisi voinut voittaa. Ei mulla olisi mitään jakoa kisassa, joka ammuttaisiin Tuomon tuolla edellä esittelemillä säännöillä: olisin aivan liian hidas, jos nuolia ei voisi pitää jousikädessä, enkä usko, että käsi osuu naamaani vetäessäni jännettä. Ankkuroinnista en ymmärrä mitään ja tähtääminenkin on vaikeaa.

Katselin myös jälkikäteen noita nopeusharjoitteluvideoita. Niillä näyttää olevan nuolen nokit ylöspäin, kun itse (kuten Simo) pidän kärkiä ylös. En myöskään tunge nuolta jänteen ja jousen välistä. Sen olen huomannut, että sokkona nokittamalla ja unohtamalla kukkosulat ja vain tuijottamalla maalia olen vähän nopeampi ja tarkempikin kuin jos välillä kääntäisin katseeni nuoleen.

Kiusallisen vähän tulee harjoiteltua yleensä. Tänä vuonna olen sentään vähän ammuskellut tuossa pihassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarna Karrila

LähetäLähetetty: 24.08.2009 11:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meni vähän oudoksi tuo äskeisen viestin quote: Ari Rantalan sanomaksi meni enemmän kuin piti. No, osaattehan te lukea edellisistä viesteistä, mitä Rantala oikein sanoi ja mitä lisäsin väliin.
Takaisin alkuun
Ari Rantala

LähetäLähetetty: 24.08.2009 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tottunut siihen, että kirjoittamaani kritisoidaan "kovinkin" sanoin Wink

Oikeastaan minäkin vastustan "luokkajakoa" enkä pidä sitä järkevänä. Vain jos tulee sotajousiluokka niin siinä ehkä voisi olla paunamäärän mukaan oma sarjansa miehille ja naisille. Muuten jousiammunnassa ei juuri pääse pullistelemaan lihaksilla.

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jarna Karrila

LähetäLähetetty: 24.08.2009 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ari Rantala kirjoitti:
Olen tottunut siihen, että kirjoittamaani kritisoidaan "kovinkin" sanoin Wink

Oikeastaan minäkin vastustan "luokkajakoa" enkä pidä sitä järkevänä. Vain jos tulee sotajousiluokka niin siinä ehkä voisi olla paunamäärän mukaan oma sarjansa miehille ja naisille. Muuten jousiammunnassa ei juuri pääse pullistelemaan lihaksilla.

Jaaha, mä liikun vissiin eri piireissä. Kyllä olen nähnyt paljonkin pullistelijoita jousiammunnan parissa. Miehille lihaksilla pullistelu kuuluu kokemukseni mukaan aina asiaan, oli laji mikä hyvänsä. En kyllä tiedä, mikä nautinto on kisata tarkkuudessa, kun saa vetää 60-paunaista jousta silmämunat pullollaan ja luovuttaa radan puolessa välissä, kun puhti loppuu kesken. On näitäkin nähty. Tosin ei enää ihan lähivuosina.
Takaisin alkuun
Ari Rantala

LähetäLähetetty: 24.08.2009 13:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Miehille lihaksilla pullistelu kuuluu kokemukseni mukaan aina asiaan, oli laji mikä hyvänsä

Tuo on kyllä ihan totta. Itsellänikin oli alkuunsa päätavoitteena tehdä mahdollisimman jäykkä "äijäjousi" mutta kokemuksen myötä tavoitteet ovat muuttuneet realistisemmiksi.

Äijäuho ja kilpailuvietti on tulosta vuosituhansia kestäneestä "jalostuksesta" ja se on syvällä miesten dna/rna:ssa ja sitä on välillä vaikea itsekin ymmärtää. Ajanviete tikanheitosta tulee äkkiä kisa ja monissa muissakin jutuissa saa seisoa täysillä jarrulla ettei lähde mopo käsistä...

Sitä, että onnittelut voitosta tulivat vain vaimolta, en osaa selittää muuten, kuin että unohdin omat onnitteluni kiireessä kirjoittaa jotakin.
Näinkin "tulenarassa" aiheessa, naisten pärjääminen äijälajeissa, pitäisi kyllä pysähtyä miettimään mitä kirjoittaa. Äijälajina pidän tätä siksi, että olemme ainakin toistaiseksi enemmistönä harrastajissa.

Minulle harmitus häviöstä on yhtä suuri tuli turpiin mieheltä tai naiselta. Parempi voittaa...se on realismia. Hyvää suoritusta arvostaa aina eikä siinä ole tärkeätä onko sen suorittajalla munat vai ei.

Rakonczay

LähetäLähetetty: 24.08.2009 13:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minäkin yritän tässä koota itseäni hävittyäni kahdessa vikassa kisassa Lehtisen Annelille Embarassed

Harjoittelu ja välinekehitys näköjään kannattaa ja pakottaa minutkin katsomaan peiliin löytääkseeni syyllisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ari Rantala

LähetäLähetetty: 24.08.2009 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Annelihan on hyvä ampuja. Siinä minusta mitään häpeämistä ole jos hyvälle häviää Wink

Sitten voit hävetä jos minulle häviät Very Happy

Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jousi Foorumin päävalikko -> Kilpailutoiminta/tapahtumat Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
You can attach files in this forum
You can download files in this forum