Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Matti
|
Lähetetty: 21.11.2009 18:40 Viestin aihe: Danish Oil - paksummaksi? |
|
|
Olisi tarvetta saada kyseisestä litkusta hieman paksumpaa kun saarnipuuni (sähkökitaran body tällä kertaa ) imee öljyä kuin sieni ja ei muodosta kiiltävää kaunista pintaa. Mitäs mömmöä voi Danish Oiliin laittaa että siitä tulisi jämerämpää? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
darkus
|
Lähetetty: 21.11.2009 19:00 Viestin aihe: |
|
|
Matti,
älä laita ollenkaan sitä danish oilia.... Suosittelisin ennemmin jotain huonekalupuuöljyä. Mutta, eikös Warwick laita passoihinsa jonkinlaista vahaa, mitä on laimennettu öljyllä?
Kokeile vaikka sekoittaa pieneen määrään puuvahaa sitä danishia.
Öljysin meinaan mun Jackson RR mallisen kitaran kaulan uusiks tossa pari-vk sitten, ja kyllä ne m.netin isot pojat kertoivat että kyllä kelpaa huonekalu litkut.
-pari kitaraa itsekkin rakentanut _________________ Sellasta saa ku itte tekee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juri
|
Lähetetty: 21.11.2009 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Minulla on paksua danish-oilia.
Pullossa on korkki jotenkin vahingoittunut ja se on päässyt paksuuntumaan ja kokkaroitumaan. Kokkareista pääsee sillä että kaataa öljyä rätin vastakkaiselle puolelle ja kääntää sen ikäänkuin pussiksi. Öljy on kuitenkin aika tanakkaa ja sen kuivuminen kestää kauemmin.
Tehdäänkö vaihtarit? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T. Manner
|
Lähetetty: 22.11.2009 00:57 Viestin aihe: |
|
|
Tuo taiteilijoiden käyttämä fiksatiivi kovettaa useimmat kasviöljyt aika hyvin.
TLM _________________ "Aina ei voi voittaa, toisinaan ei pääse edes tasoihin ja joskus häviäminenkin on mahdotonta." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ari Rantala
|
Lähetetty: 22.11.2009 02:35 Viestin aihe: |
|
|
En suosittele mutta lämmittämällä ohentimet haihtuvat vikkelästi ja pööni tyrnääntyy.
Vedä alle jotakin muuta (halpaa) öljyä ja vasta pintaan parempaa... _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
darkus
|
Lähetetty: 22.11.2009 02:46 Viestin aihe: |
|
|
Matti muuten, en tiedä kuinka paljon sinulla on kokemusta soitinrakennuksesta, mutta joka tapauksessa, jos saarni jatkaa öljyn imemistä, älä laita sitä lisää. Resonaatio kärsii.
Uskoisin että Osmo colourin kiiltävät puuvahat tarttuvat vielä päälle. Jos ei niin hiontahommiksi menee.
-darkus _________________ Sellasta saa ku itte tekee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matti
|
Lähetetty: 22.11.2009 02:51 Viestin aihe: |
|
|
Hmm.. mulla saattaa olla myös jotain vanhaa kokkareista DO:ta tallessa.. Pitääpi kokeilla!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
darkus
|
Lähetetty: 22.11.2009 15:53 Viestin aihe: |
|
|
Matti kirjoitti: | Hmm.. mulla saattaa olla myös jotain vanhaa kokkareista DO:ta tallessa.. Pitääpi kokeilla!! |
Jeps, onnea projektiin ja laita linkkiä kuviin sitten kun on valmis!
Tossa mun kitaroita, molemmat jacksonit on uudelleen pintakäsiteltyjä, rr on todella rankasti modattu kitara btw, ja valkonen rr on mun kokonaan itse tekemä =)
http://irc-galleria.net/user/ddarkus/album/102208-3
|
Takaisin alkuun |
|
|
Joel
|
Lähetetty: 22.11.2009 16:19 Viestin aihe: |
|
|
Nyt offtopiikkia
Todella hieno kitara! Itse tekemäsi on nätimpi Mitä muuten lavassa lukee?
itse en hirveästi tuollaisista tilukepeistä tykkää (Fender telecaster, stratocaster, Gibson lespaul ovat jotenkin lähempänä sydäntä ), mutta tuo sinun tekemäsi on selkeä poikkeus.
Hiano on! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
darkus
|
Lähetetty: 22.11.2009 16:39 Viestin aihe: |
|
|
Hahaa kiitos Jos oma valmistetta meinasit niin siinä lavassa lukee MS custom instrument
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkekoni
|
Lähetetty: 26.11.2009 02:11 Viestin aihe: |
|
|
Eikö normi sähkökitarassa lankku ole vain lankku. Kielten liike napataan magneettisesti, joten lankku on vain esteettinen ja käsittelyä helpottamaan jne, joten sen öljypitoisuudella ei ole juuri väliä.
(ei siis puhu sähköakustisesta.)
PS. Korjatkaa epämusikaalisen ignorantin käsityksiä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matti
|
Lähetetty: 26.11.2009 03:54 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos kaikille vinkeistä!
Proggis on vielä kesken kun pitäis päästä töistä ekaksi eroon niin kerkeisi tehdä näitä tärkeitäkin asioita
Hianoi luuttui Darkus!!
JKekoni, kyl ne puut vaikuttaa soundiin, kyseessä on sävelien kerrannaiset jotka korostuvat tai eivät korostu puuosien ansiosta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
darkus
|
Lähetetty: 01.12.2009 22:51 Viestin aihe: |
|
|
jkekoni kirjoitti: | Eikö normi sähkökitarassa lankku ole vain lankku. Kielten liike napataan magneettisesti, joten lankku on vain esteettinen ja käsittelyä helpottamaan jne, joten sen öljypitoisuudella ei ole juuri väliä.
(ei siis puhu sähköakustisesta.)
PS. Korjatkaa epämusikaalisen ignorantin käsityksiä... |
Puun resonointi ja soiminen yms.laatu vaikuttaa 30kertaa enemmän sointiin kuin käytetyt mikrofonit.
Akustissa vielä tärkeämpää on juuri tämä puiden laatu ja sointi.
|
Takaisin alkuun |
|
|
|