Jousi Foorumin päävalikko Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Nuolen tekoväneitä edullisesti???

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jousi Foorumin päävalikko -> Nuolet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
wronkkari



Liittynyt: 20 Tam 2011
Viestejä: 10
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 12.05.2011 12:20    Viestin aihe: Nuolen tekoväneitä edullisesti??? Vastaa lainaamalla viestiä

Tiedustelisin kohteliaimmin mistähän saisi tilattua puunuolien tekovälineitä edullisesti(sulkia,kärkiä)?? Mäntysoiroa löysin Porin Terrasta(tilaamalla). Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jousipata



Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 862
Paikkakunta: hels.. lappi,keskiyläperä

LähetäLähetetty: 12.05.2011 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse olen käynyt paikanpäällä sherwood shopissa ostamassa. tilaamallakin sieltä kuulemma saa.
_________________
tzoinnngggg...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Simo Hankaniemi



Liittynyt: 08 Hei 2004
Viestejä: 4937
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 13.05.2011 00:10    Viestin aihe: Re: Nuolen tekoväneitä edullisesti??? Vastaa lainaamalla viestiä

wronkkari kirjoitti:
Tiedustelisin kohteliaimmin mistähän saisi tilattua puunuolien tekovälineitä edullisesti(sulkia,kärkiä)?? Mäntysoiroa löysin Porin Terrasta(tilaamalla). :(


Sulkia ja kärkiä saa monestakin paikasta, mm. Mukkanuolesta ja muista jousiammuntaliikkeistä. Myös ulkomailta tilaamalla. Sulkia saa myös metsästäjiltä (hanhea, teertä, metsoa, fasaania ym.) Kalkkunoiden kasvattajilta saa sulkia, mutta näiden laatu on usein huono, paitsi jos on kyse pienestä tilasta, jossa linnut saavat olla ulkona melko vapaana. Aitauksessa isossa porukassa sulat tuppaavat hajoamaan.

Missä päin asut? Se vaikuttaa siihen, mistä esim. kärkiä kannattaa lähteä hakemaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
evgevin



Liittynyt: 01 Kes 2009
Viestejä: 419
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 13.05.2011 08:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen itse yhden kerran tilanut täätlä paikalta kärjet ja sulat. Hinnat ovat ihan ok, eikä rahtimaksu kovin iso ole.

http://www.thelongbowshop.com/shop/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wronkkari



Liittynyt: 20 Tam 2011
Viestejä: 10
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 13.05.2011 16:10    Viestin aihe: Re: Nuolen tekoväneitä edullisesti??? Vastaa lainaamalla viestiä

Simo Hankaniemi kirjoitti:
wronkkari kirjoitti:
Tiedustelisin kohteliaimmin mistähän saisi tilattua puunuolien tekovälineitä edullisesti(sulkia,kärkiä)?? Mäntysoiroa löysin Porin Terrasta(tilaamalla). Sad


Sulkia ja kärkiä saa monestakin paikasta, mm. Mukkanuolesta ja muista jousiammuntaliikkeistä. Myös ulkomailta tilaamalla. Sulkia saa myös metsästäjiltä (hanhea, teertä, metsoa, fasaania ym.) Kalkkunoiden kasvattajilta saa sulkia, mutta näiden laatu on usein huono, paitsi jos on kyse pienestä tilasta, jossa linnut saavat olla ulkona melko vapaana. Aitauksessa isossa porukassa sulat tuppaavat hajoamaan.

Missä päin asut? Se vaikuttaa siihen, mistä esim. kärkiä kannattaa lähteä hakemaan.
Porissa asustelen ja nuolia "lennättelen" Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wronkkari



Liittynyt: 20 Tam 2011
Viestejä: 10
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 13.05.2011 16:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

evgevin kirjoitti:
Olen itse yhden kerran tilanut täätlä paikalta kärjet ja sulat. Hinnat ovat ihan ok, eikä rahtimaksu kovin iso ole. Vaikutti erittäin asiantuntevalta erikoisliikkeeltä. Kiitos tiedosta! Smile

http://www.thelongbowshop.com/shop/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Simo Hankaniemi



Liittynyt: 08 Hei 2004
Viestejä: 4937
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 13.05.2011 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo Evgevinin mainitsema liike vaikuttaa tosiaan aika hyvältä. En ole itse tilannut sieltä mitään, mutta kärjet vaikuttavat kiinnostavilta, eikä hinta ole paha. Tusina bodkineita alle neljä euroa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
evgevin



Liittynyt: 01 Kes 2009
Viestejä: 419
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 14.05.2011 00:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kieltämättä kävin tänään sieltä tilaamassa 24 kierrekärkeä ja 12 pitkää sulkaa. Hinnaksi kuljetuksineen tuli 24 pauna - noin 30e, joista 20e oärjet ja 10e sulat. Ei huono mun vielestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wronkkari



Liittynyt: 20 Tam 2011
Viestejä: 10
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 14.05.2011 17:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Simo Hankaniemi kirjoitti:
Tuo Evgevinin mainitsema liike vaikuttaa tosiaan aika hyvältä. En ole itse tilannut sieltä mitään, mutta kärjet vaikuttavat kiinnostavilta, eikä hinta ole paha. Tusina bodkineita alle neljä euroa!
Pahoittelut tyhmyyttäni koska aloittelija oon,mutta mitä on bodkinit? Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wronkkari



Liittynyt: 20 Tam 2011
Viestejä: 10
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 14.05.2011 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

evgevin kirjoitti:
Kieltämättä kävin tänään sieltä tilaamassa 24 kierrekärkeä ja 12 pitkää sulkaa. Hinnaksi kuljetuksineen tuli 24 pauna - noin 30e, joista 20e oärjet ja 10e sulat. Ei huono mun vielestä.
Joo,ei kauheen paha... Wink Jänskättäää vaan tilailla ulkomailta... Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
evgevin



Liittynyt: 01 Kes 2009
Viestejä: 419
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 14.05.2011 17:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo. minuakin jännitti alussa. tilasin sieltä kerran ja paketti tuli viikon sisällä. Voit tilata vaikka pitkät sulat 12kpl ja kärjet 12kpl, se ei tule maksamaan kun 20e maks. Saat niistä helposti 12 nuolen setin.

Voit aluksi osta 8mm mäntyrimaa (sitä saa puutavaraliikkeistä) tai tehdä aihioita vesoista. Toki hyviä nuoliaihioitakin voi ostaa esim mukkanuolesta ( www.mukkanuoli.fi ), mutta ne ovat kalliita. Olen sitä mieltä, että aloittelija pärjaa nyvin mäntyrimalla, mikäli jousi ei ole kovin vahva (alle 40 pauna). Kännatta valita mahdollisimman jäykkiä ja suorasyisiä rima-aihioita.

Jos et uskalla tilata tavaraa ulkomailta, niin mukkanuolelta saat kaiken mitä tarvitset. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wronkkari



Liittynyt: 20 Tam 2011
Viestejä: 10
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 14.05.2011 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

evgevin kirjoitti:
joo. minuakin jännitti alussa. tilasin sieltä kerran ja paketti tuli viikon sisällä. Voit tilata vaikka pitkät sulat 12kpl ja kärjet 12kpl, se ei tule maksamaan kun 20e maks. Saat niistä helposti 12 nuolen setin.

Voit aluksi osta 8mm mäntyrimaa (sitä saa puutavaraliikkeistä) tai tehdä aihioita vesoista. Toki hyviä nuoliaihioitakin voi ostaa esim mukkanuolesta ( www.mukkanuoli.fi ), mutta ne ovat kalliita. Olen sitä mieltä, että aloittelija pärjaa nyvin mäntyrimalla, mikäli jousi ei ole kovin vahva (alle 40 pauna). Kännatta valita mahdollisimman jäykkiä ja suorasyisiä rima-aihioita.

Jos et uskalla tilata tavaraa ulkomailta, niin mukkanuolelta saat kaiken mitä tarvitset. Smile
Joo,oon tietonen noista mukkanuolen hinnoista ja tarjonnasta.Ittellä varmaan "aika hurja"jousi ehkä yli 60# Ostin Porin Terrasta mäntyrimaa 10mm.vahvusta. Niistä ajattelin väsätä kestävämpiä nuolia kuin nuo Tokmannin halpanuolet. Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
evgevin



Liittynyt: 01 Kes 2009
Viestejä: 419
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 14.05.2011 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysymys ei ole tyhmä.

Bodkin on englantilainen sota kärki.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bodkin_point



bodkin2.jpg
 Description:
 Filesize:  38.14 KB
 Viewed:  5214 Time(s)

bodkin2.jpg


Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wronkkari



Liittynyt: 20 Tam 2011
Viestejä: 10
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 14.05.2011 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

evgevin kirjoitti:
Kysymys ei ole tyhmä.

Bodkin on englantilainen sota kärki.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bodkin_point
OK. Kiitos tiedosta! Ja kuvasta! Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heikki



Liittynyt: 09 Kes 2009
Viestejä: 1178
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: 14.05.2011 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

evgevin kirjoitti:
Kieltämättä kävin tänään sieltä tilaamassa 24 kierrekärkeä ja 12 pitkää sulkaa. Hinnaksi kuljetuksineen tuli 24 pauna - noin 30e, joista 20e oärjet ja 10e sulat. Ei huono mun vielestä.


No jaa, Sherwood shopista ostin vastaavan satsin 22 eurolla, kun ohi kuljin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
evgevin



Liittynyt: 01 Kes 2009
Viestejä: 419
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 14.05.2011 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole väittänyt, että tämä verkkokauppa on halvin, sitäpaitsi sherwood shopin verkkokauppa ei kuulema toimi... oletko varma, että kyseessä ovat samat kärjet? http://www.thelongbowshop.com/shop/shop.php/arrow-points/bullet-points/brass-bullet-screw-points/p_116.html

uskon, että saisin tavalliset taulukärjet mahtumaan 22e hintaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wronkkari



Liittynyt: 20 Tam 2011
Viestejä: 10
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 15.05.2011 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

evgevin kirjoitti:
En ole väittänyt, että tämä verkkokauppa on halvin, sitäpaitsi sherwood shopin verkkokauppa ei kuulema toimi... oletko varma, että kyseessä ovat samat kärjet? http://www.thelongbowshop.com/shop/shop.php/arrow-points/bullet-points/brass-bullet-screw-points/p_116.html

uskon, että saisin tavalliset taulukärjet mahtumaan 22e hintaan.
Joo,oon kans lukenu sherwoodista yhtä sun toista palautetta... Confused No,kun Porissa asustelen voisin käydä tutustumassa tuolla AA-Production myymälässä... Confused Sielläkin näkyi olevan jotain kärkiä ym... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heikki



Liittynyt: 09 Kes 2009
Viestejä: 1178
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: 15.05.2011 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Just noita samoja kärkiä... itse olen siellä asioinut kun olen niillä nurkin liikkunut. Pelkkää hyvää sanottavaa.

Jos haluan tilata tavaraa kotiin, niin soitto tai sähköposti mukkanuoleen on hyvä ja nopea eikä edes kallis.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
patis



Liittynyt: 17 Lok 2010
Viestejä: 288
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 16.05.2011 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pistinpä tilauksen sisään tuolta longbowshopista. Ainakin kuvassa nuo modern bodnikit näyttävät minun silmääni hyvältä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jousi Foorumin päävalikko -> Nuolet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com