Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tuoppi
|
Lähetetty: 02.02.2012 22:09 Viestin aihe: Howard Hillin jalanjäljillä... |
|
|
Terve! Osaisiko joku kertoa mitä tuo split-vision tähtäysmetodi tarkoittaa ja miten se käytännössä toimii? Luin siitä lontoonkielellä eikä se oikein vielä auennut... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nanook - pakkasen poika
|
Lähetetty: 03.02.2012 21:03 Viestin aihe: |
|
|
En ole Hillin omia selostuksia aiheesta lukenut, mutta Byron Ferguson yrittää kirjassaan "Become the Arrow" selittää oman ampumatekniikkansa ja Hillin split vision -tekniikan eroja.
Fergusonin mukaan Hillin split vision takoittaa ampumatekniikkaa, jossa keskitetään katse pieneen pisteeseen, johon halutaan osua. Jousi ja nuoli näkyvät näkökentässä vain epätarkkoina hahmoina. Nuolen kärjen ja tähtäyspisteen välinen korkoero säädetään alitajuisesti harjoituksen tuomalla kokemuksella. Lähelle ammuttaessa nuolen kärki on tähtäyspisteen alapuolella ja kauas ammuttaessa yläpuolella. Nuolen kärjen tuijotteluun ei kuitenkaan varsinaisesti keskitytä ammuttaessa.
Fergusonin become the arrow -tekniikka menee hieman pidemmälle, sillä hän pyrkii tähdätessään visualisoimaan vielä nuolen lentoradan kohteeseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lehtis
|
Lähetetty: 03.02.2012 21:38 Viestin aihe: |
|
|
Jotenkin noin se minullakin menee. Pitemmillä matkoilla, kun taulun yläpuolelle pitää sihdata, katson vähän enemmän nuolen kärkeä ja koroa sen avulla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuoppi
|
Lähetetty: 04.02.2012 14:51 Viestin aihe: OK |
|
|
Eli oon ampunutkin aina tietämättäni juuri noin koska se tuntuu jotenkin luonnollisimmalta Kiitos kuitenkin että selvensitte! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Varjaagi
|
Lähetetty: 05.02.2012 13:07 Viestin aihe: |
|
|
Kaitpa se sitten mullakin on split visionia jos se kerran on tuommoista. Tuntuu jotenkin vaan itsestään selvyydeltä että näin se pitää VAISTOLLA mennäkin...
Mutta joskus se mun split visionikin takertelee eli osuminen on omaa keskivertoa selvästi huonompaa. Yleensä olen lopettanut ampumisen siltä päivältä siihen ja siirtynyt odottelemaan parempaa päivää mutta nyt viimeaikona olen tehnyt niin että kun huomaan että "tänään ei uusia lauluja synny.." ammun siihen heti muutaman setin, ehkä 10-15 nuolta, erilaisella ankkuroinilla ja jopa koetan tähdätä nuolen kärjellä ja dä dmämmm split visioni alkaa toiminaan... _________________ Aboriginaali varjaagi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuoppi
|
Lähetetty: 05.02.2012 19:33 Viestin aihe: |
|
|
Joo luulenpa että tämä split-vison on vain yksi nimike tästä vaistolla ammuttavasta tekniikasta... rakkaalla lapsella on monta nimeä vai miten se meni |
|
Takaisin alkuun |
|
|
patis
|
Lähetetty: 05.02.2012 20:34 Viestin aihe: |
|
|
Mulla ei oo mitään käsitystä minne nuolenkärki osottelee ampuessa... katson pelkästään kohdetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|