Jousi Foorumin päävalikko Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kirjautuminen ennen kirjoittamista

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jousi Foorumin päävalikko -> Foorumista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tuukka Kumpulainen



Liittynyt: 25 Hei 2004
Viestejä: 1566
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 20.09.2004 18:17    Viestin aihe: kirjautuminen ennen kirjoittamista Vastaa lainaamalla viestiä

Olen huomannut, että viime aikoina jotkut forumin jäsenet ovat kirjoittaneet kommenttejaan kirjautumattomina, jolloin kirjoittajan kohdalla lukee anonyymisti "vieras". En tiedä onko kyseessä tietoinen valinta vai ei, mutta toivoisin että rekisteröityneet jäsenet kirjautuisivat sisään ennen kirjoittelua, jotta muiden ei tarvitse arvuutella kenen käsialaa kommentit ovat. Eihän asialla suurta merkitystä ole, mutta kuitenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarna Karrila



Liittynyt: 05 Syy 2004
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 21.09.2004 13:41    Viestin aihe: Re: kirjautuminen ennen kirjoittamista Vastaa lainaamalla viestiä

T. Kumpulainen kirjoitti:
Olen huomannut, että viime aikoina jotkut forumin jäsenet ovat kirjoittaneet kommenttejaan kirjautumattomina, jolloin kirjoittajan kohdalla lukee anonyymisti "vieras". En tiedä onko kyseessä tietoinen valinta vai ei, mutta toivoisin että rekisteröityneet jäsenet kirjautuisivat sisään ennen kirjoittelua, jotta muiden ei tarvitse arvuutella kenen käsialaa kommentit ovat. Eihän asialla suurta merkitystä ole, mutta kuitenkin.


Luulisin, että kyseessä on useimmiten suuren innostuksen aiheuttama tahaton virhe, kun ei heti kirjaudu sisään vaan alkaa ensin lueskella kirjoituksia. Sitten tietysti alkaa kiihkoissaan vastata johonkin kommenttiin ja ihmettelee, miksi kirjoittajana on joku vieras. Olen ollut havaitsevinani, että yleensä tämä vieras on joko Simo tai Martti, joiden tekstit on helppo erottaa joukosta. Simon puolustukseksi sanon, että me käytämme yleensä tätä samaa konetta ja aluksi Simolla kai oli oletuksena automaattinen sisäänkirjautuminen, koska kun minä avasin tämän palstan, niin aina kone ilmoitti, että Simo Hankaniemi selailee sivustoja. Sen jälkeen kun poistin ko. oletuksen, olen voinut esiintyä itsenäni, mutta Simo tietysti ehti jo tottua siihen, ettei sen tarvinnut erikseen kirjautua sisään. Ehkä se vielä oppii, tai täytyy ottaa oletus uudelleen käyttöön, jos ei opi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Martti Auer



Liittynyt: 27 Hei 2004
Viestejä: 2043
Paikkakunta: takapajula

LähetäLähetetty: 21.09.2004 14:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin no, omana puolustuksenani voin sanoa, että en ole pyrkinyt tarkoituksellisesti kirjoittamaan tänne anonyymisti, voisinhan muuten käyttää akronyymia; ja muut voisivat arvailla, että kuka tuo on. Miehen on aina seisottava sanojensa takana. Olen huomannut, että jos olen ollut kirjautuneena pidempään, tai olen kirjoittanut kirjautuneena pidempään viestiä; että olen muuten ollut passiivinen sivustolla, niin minut on kirjattu jostakin syystä ulos automaattisesti, siinä on kai jokin aika, kun kirjataan ulos automaattisesti; jolloin on voinut tulla näitä "vierasvirheitä". Olen pyrkinyt välttämään tätä automaattista uloskirjausta, että olen kopioinut viestini, ja kirjannut itseni sisään varmuuden vuoksi uudestaan, ja sitten lähettänyt viestin, kun olen ollut vähemmän aikaa kirjattuna sisään; jotta sitten tiedätte että kuka on kirjoituksen taustalla. En ollut armeijassa kirjurina, ei meillä edes ollut mitään kirjureita, en tiedä että mikä kirjuri on. Meillä ei ollut viestimiehiä, eikä vartiota, tai sotilaspoliisiakaan, olimme kaikesta riippumaton organisaatio, kuten nykyäänkin:; Meitä ei kontrolloitu mitenkään, ei ollut mitään kontrollia. Mutta kyllähän se tietysti luo sellaista mystisyyttä, kun on sitten tällaisia tuntemattomia sotureita mukana.
_________________
Sellainen on suuri opettaja, joka taistelee professoreita vastaan, jolloin voi tulla professoriksi. Tämä on hienostunutta, tyhmyyttä vastaan. Viisautta ei voi kuitenkaan voittaa edes viisaudella, edes zen, viisaus tarvitsee tyhmyyttä, zen, toisinaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harri
Site Admin


Liittynyt: 07 Hei 2004
Viestejä: 83
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 21.09.2004 17:42    Viestin aihe: Kirjautuminen Vastaa lainaamalla viestiä

Sivuston ylläpitäjä: Harri Raatikainen

Teillä oli puhetta automaattisesta uloskirjauksesta.
Automaattisen uloskirjautumisen aikaraja on 3600 sekuntia eli 1h.
Mielestäni se on riittävä aika, ilmoittakaa jos olette eri mieltä.

:mrgreen:
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 23.09.2004 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vai siitä se olikin kiinni, että Jarna poisti automaattisen kirjautumisen. Olenkin ihmetellyt joutumistani "vieraan" kastiin. Moderni tekniikka on niin vaikeaa primitiiviselle miehelle. Useimmat "vieraan" nimissä kirjoitetut viestit ovat siis Simo Hankaniemeltä, kuten taitaa vielä tämäkin tulla.
Takaisin alkuun
Simo Hankaniemi



Liittynyt: 08 Hei 2004
Viestejä: 4937
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 24.09.2004 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt taas pelittää. En muistanut enää salasanaanikaan, mutta onneksi on kotona joku neuvomassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaNuotio



Liittynyt: 06 Syy 2004
Viestejä: 534

LähetäLähetetty: 31.12.2004 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käsittääkseni siitä tulee rikos jos antaa vääriä tietoja rekisteröinnin yhteydessä. Näin ainakin ehdotin tehtävän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Simo Hankaniemi



Liittynyt: 08 Hei 2004
Viestejä: 4937
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 03.01.2005 01:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kukahan ne annetut tiedot sitten tutkii. Pitääkö knuutinpoikien palkata yksityisetsivä selvittämään rekisteröintitietojen oikeellisuutta. Itselleni on ainakin sama, antaako joku oikeat vai väärät tiedot, vai esiintyykö vain "vieraana". Tämähän on vain höpötystä ja ajankulua. Ja aina välillä oppiikin jotakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkekoni



Liittynyt: 01 Tam 2005
Viestejä: 2834
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 21.10.2005 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Käsittääkseni siitä tulee rikos jos antaa vääriä tietoja rekisteröinnin yhteydessä. Näin ainakin ehdotin tehtävän.


Rekisterimerkintärikos vaatii että kysessä on viranomaisten rekisteri. Hotelliin kirjautuminen Aku Ankkana ei ole rikos.

Sellaisen käyttäjätunnuksen käyttäminen/yrittäminen johon ei ole oma on tietomurto/tietomurron yritys.

Se, että jos rekisteröi käyttäjätunnuksen väärillä tiedoilla ja että se ei siksi kuulu itselle joten sen käyttäminen on tietomurto.

Tämänkaltaiset tulkinnat eivät ole tyyllisiä suomen oikeuskäytännölle, vaan yleensä asioita tulitaan suppeasti, eli tunnus kuuluu henkilölle, joka sen on rekisteröinyt riippumatta virheellisistä tiedoista, joten sen käyttö ei ole tietomurto.


... Ja tästä on tärkeää keskustella, koska ...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mika
Vieras





LähetäLähetetty: 21.10.2005 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä kun tuonkin nyt selvensit koska mitään tietämättömänä ei tuollaistakaan voi tietää mutta entäs mikäli virheellisen tiedon antaminen erikseen mainitaan rikkomukseksi hyväksyttäväksi annetussa tekstiosuudessa niin onko tämä edelleenkin vain jotakin muuta kuin rikkomus maininnasta ja hyväksynnästä huolimatta.

Ilmeisesti sitten on muuta kuin tekstissä mainitaan ellei siihen pykälää löydy ja maininta ei ole viittaus lakiin tai sitten on vain sopimusrikko.
Takaisin alkuun
jkekoni



Liittynyt: 01 Tam 2005
Viestejä: 2834
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 22.10.2005 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja sopimusrikkomuksesta voi saada vanhingoskorvausta taphtuneiden vahinkojen perusteella. Uhkasakot ovat erikseen, mutta tavallista ihmistä koskee kaiken laiset kuluttajansuoja tms lait. Yritys taas voi hirttää itsenä aika vaapaasti typerään sopimukseen.

Valehtelu ei sinänsä ole rikos, paitsi todistajan aitiotiossa. Tietenkin väärien henkilötietojen antaminen velaksi ostossa katsotaan petokseksi jne.

Myöskään kunta ja taloyhtiö eivät voi määrätä järjestyssäänöillään mitä tahansa vaan ainoastan sellaisia asioita mitkä laissa on jätetty em instanssien määräysvaltaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jousi Foorumin päävalikko -> Foorumista Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com