Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jukka Koivusaari

Liittynyt: 04 Mar 2005 Viestejä: 232
|
Lähetetty: 24.04.2012 19:14 Viestin aihe: Tactical Commando Scorpion Demon.. |
|
|
.. Gamegetter Sport
edellisen hankkeen innoittamana syntynyt tuotos.
Suorituskyky samaa tasoa edellisen kanssa, lavat ja runko painekyllästettyä mäntyä. Heittovarsiin on sahattu kolot kaapeleita ja jännettä vaten. umutoin koetin välttää minkäänlaista työstämistä. Tuota vapaana repsottavaa lipputangonnarua en viitsinyt tämän takia katkaista.
Näissä vipuvälitteisissä on se hauska piirre kun kaaret ei juuri taivu, niiden ei tarvise olla kovin laadukkaita. Tarkemmin sanottuna tämmöisen voi koota vaikka jostain nurkkiin jääneistä roskista.
Description: |
|
Filesize: |
67.58 KB |
Viewed: |
2197 Time(s) |

|
Description: |
|
Filesize: |
85.04 KB |
Viewed: |
2197 Time(s) |

|
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jousipata
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 862 Paikkakunta: hels.. lappi,keskiyläperä
|
Lähetetty: 25.04.2012 04:01 Viestin aihe: |
|
|
Joskus tuollaisentapaisen tekemistä pitää kokeilla. Olisiko Leonardo da Vinci keksinyt koskaan tuollaista vai onko ihan Jukan omaa keksintöä ja tuotekehittelyä?
_________________ tzoinnngggg... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jukka Koivusaari

Liittynyt: 04 Mar 2005 Viestejä: 232
|
Lähetetty: 28.04.2012 18:47 Viestin aihe: |
|
|
Da Vincilta en muista juuri tämän tapaisia.
Enemmän tämä on yhdistelmä keskiaikaista laatikkospringaldia ja Ming-kaksoisjousta.
Oma keskintö periaatteessa. Näin Ospreyn siege engines kirjoissa huonosti piirrettyjä kuvia kiinalaisten kaksoisvarsijousesta. Ja rupesin miettimään miten sellaisen toteuttasi. Kiinalaiset ilmeisesti käyttivät jonkinlaisia rissoja. Niitäkin olen kokeillut ja toimii ihan hyvin. Ongelmaksi jäi keveiden ja kestävien väkipyörien ja laakerointien valmistus esiteollisin menetelmin ja halvoista raaka-aineista mieluummin ilman metallia.
Laakereiden korvaaminen taipuvalla köydellä poisti kokonaan kitka- ja kulumisongelmat. Samalla tietysti taljapyörien kierto rajoittuu noin puoleen kierrokseen. Joten pyörän säteen piti olla melko pitkä, jotta saadaan riittävä vetopituus. Mutta kun pyörä ei enää käänny täysiä kierroksia, sen saattoi korvata pelkällä suoralla vivulla.
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|