Lähetetty: 09.12.2004 11:12 Viestin aihe:
Tuo itse suosimasi menetelmä on sama kuin minullakin, paitsi että painan jousen keskikohtaa yleensä jalkapohjalla, enkä polvella. Aloittelijoilla on joskus vaikeuksia tämän menetelmän kanssa, tasapaino ei meinaa pysyä. Eräs 115-kiloinen iso kaverini ei onnistunut virittämään tällä tavalla 35-paunaista jousta.
Lähetetty: 30.05.2005 13:06 Viestin aihe:
Kauhee jölli tuo Strettonin jousi. Se on melkein yhtä paksy lavan päästä kuin mun jousen keskeltä!!
Äijä ilmeisesti polkee viritinnarua, ihan normaali menetelmä.
Matti ihmetteli samalaista pyöreän lavan päätä kuin tämä on mutta taitaa vain pyöreä muoto hieman näyttää isolta tosin kyseessä oli 160 paunaisen jousen nokki ja lapa.
http://www.utbl.net/perinnejousi/viewtopic.php?t=251
Lähetetty: 27.10.2005 02:10 Viestin aihe:
Hieno kuva! Pylly tekniikasta on kyllä apua jos jousi on sairaan jäykkä. Tuolla tavalla olen äheltänyt tilleröitävää jousen alkua lyhyelle jänteelle. Tyrät rytkyy ja välilevyt nuljahtelee, samalla vielä pelkää kuulevansa takaansa hirmuisen räsähdyksen.
Muuten käytän ylläkuvattua (bow brace...) jalansyrjää vasten tyyliä. Se on siisti, nopea ja jousiystävällinen kunhan ensin oppii. Täytyy vain muistaa olla katsomatta mitä tekee, tuntoaistilla vaan. Pää piiloon. Kerran olin huolimaton ja ylälapa löi silmäkulmaani pahan mustelman.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa You can attach files in this forum You can download files in this forum