Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kuhmon Ahma
|
Lähetetty: 21.02.2013 20:23 Viestin aihe: |
|
|
Kunhan ei sen agressiivisen tyylin takia turvallisuus kärsi. Ilkeää on, jos syksyllä vaikka joku marjamummo saa mustikoita kerätessä nuolen takapuoleen tuon takia.
Itselläni jääny monta hyvää paikkaa käyttämättä (haulikolla) tausta-alan varmistelun takia. No parempi sekin kuin päästä Iltalehden lööppeihin _________________ Mull' on kourat kontiolta, veren juojalta vekarat,
linnulta lihan pitimet, havukalta haarottimet.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha
|
Lähetetty: 22.02.2013 10:23 Viestin aihe: |
|
|
EI, kyl se on seuran uusin vahvistus etelästä ja miehen nimi on Olli _________________ If an archer shoots just for fun he has all his skill.
If he shoots for score his hands tremble
and his breath is uneasy.
If he shoots for a golden price he becomes mad and blind.
-- Old Chinese Poem -- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Lähetetty: 22.02.2013 15:08 Viestin aihe: |
|
|
Taustan varmistelu on hiukan eri asia. Tarkoitin tilanteita, joissa kaikki on ihan selvää ja nuoli pitää vaan saada lähtemään mahdollisimman nopeasti. Se ei ole aina itsestään selvää, että se onnistuu. Ainakin minulla on monasti tapana jäädä liikaa ihailemaan tilannetta ja muutamaa sekuntia myöhemmin mahdollisuus onkin jo ohi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuhmon Ahma
|
Lähetetty: 22.02.2013 16:17 Viestin aihe: |
|
|
Simo Hankaniemi kirjoitti: | Taustan varmistelu on hiukan eri asia. Tarkoitin tilanteita, joissa kaikki on ihan selvää ja nuoli pitää vaan saada lähtemään mahdollisimman nopeasti. Se ei ole aina itsestään selvää, että se onnistuu. Ainakin minulla on monasti tapana jäädä liikaa ihailemaan tilannetta ja muutamaa sekuntia myöhemmin mahdollisuus onkin jo ohi. |
No joo, nykyisin metsällä pyrin koko ajan olemaan selvillä mitkä ovat turvalliset ampumasuunnat ja mitkä ei. Tuolloin ei jää muuta tarkisteltavaa kuin mitä on näkyvissä ampumasuunnassa.
Ei minulla ole mitään epäselvää ampumisessa jos turvallisuustekijät ja lajin tunnistus on selvillä. Toki tilanteet on erilaisia joten pientä vaihtelua voi olla "adrenaliinitasossa" _________________ Mull' on kourat kontiolta, veren juojalta vekarat,
linnulta lihan pitimet, havukalta haarottimet.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Varjaagi
|
Lähetetty: 22.02.2013 17:49 Viestin aihe: |
|
|
Kieltämättä noita "äng äng-elämyksiä" tulee aina silloin tällöin ja rehellisesti on sanottava että jousella useammin kuin ruutipössykällä.
Jousella eläimelliset vaistoni eivät vielä, ja liekkö koskaan tulevat olemaan, ole samalla tasolla kuin ruutipössykällä.
Tiettyä hankaluutta ja äng äng-elämyksiä on aiheuttanut tällä kolme kautta kestäneellä "jousimetsästysjakso kakkosella" tehnyt se että mulla on ollut koulutuksen alla samaan aikaan turbocokkeri. Yhteistyö ei ihan vielä pelaa 100% varmasti mutta tälle syksyä ollaan jo päästy sentään yli 80% toimintoihin. Joskus tulee uhrattua turhaa huomiota koitan tekemsiin ja itse tappotyö tahtoo unohtua tai ainakin jäädä huomioinnissa kakkoseksi.
Hitto sillä riistalla repussa ole niin kauheaa väliä kun osaa lukea hyvin toimivaa koiraa ja tunnistaa koiran käytöksestä mitä riistalajia on tapissa ja missä kohtaa. Muutamaan otteeseen on ennen nostoa otettu jo katsekohtaktit koiran kanssa ja jopa onnistuttu ohjaaman se käsimerkillä kiertämään riistan vastapuolelle. Vaan on sillä koirallakin ollut isännässä kouluttamista, ehkäpä enemmän kuin minulla sen kanssa...
No menipäs offtopikiksi mutta menköön... _________________ Aboriginaali varjaagi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|