Lähetetty: 06.12.2013 23:45 Viestin aihe: Snadi epäsymmetrinen sarvijännejousi
Viime viikolla pistin vihdoin jänteet selkään. Sarvi oli liimattuna runkoon jo kuukausitolkulla. Liimauskertoja oli 3 aina kahden päivän välein. Liimana sekä sarvessa että jänteissä jänisliima jota ostin vuosia sitten ison paketin Temperasta. Vaikein vaihe tuntuu olevan nyt... Tekisi mieli ruveta avaamaan pakettia heti!
Lähetetty: 06.12.2013 23:50 Viestin aihe:
Kuvien laatu ei valitettavasti ole erityisen hyvä. Keväämmällä kun on parempi valo ja kamera käytössä niin pistän paremman näköistä kuvaa. Jousi on keskimmäisessä kuvassa muuten A3 paperin päällä.
Lähetetty: 20.12.2013 04:00 Viestin aihe:
Refleksi kasvoi vielä aika paljon jännekerroksen kuivuessa... nyt sakaroiden kärjet koskettavat melkein toisiaan.
Siitä tuleeko jousi kestämään tai ei: hmmm... Jos tämä onnistuu niin olen iloinen, mutta olen lähtenyt tähän projektiin sillä asenteella että tulen oppimaan paljon vaikka tämä ei onnistuisikaan. Sitä paitsi mulla on suuret suunnitelmat kokeilla tehdä kaikenlaisia erilaisia tämäntyyppisiä käppyröitä. Mieluten pyrin tekemään tätä myös mahdollisimma Lo-Fi meiningillä luonnonliimoja käyttäen. Jotenkin tuntuu siltä että jos rupeaa käyttämään liikaa sähkötyökaluja (tai jotain vartavasten tehtyjä jyrsintäpaloja joden kuvia näkee ATARNilla ) ja epoksia niin menettää osan tekemisen ja teoksen ominaisluonteesta.
Kyllä kuvista näkee että jännetyö on tehty hyvin.
Tämä on nyt kiinnostavaa kun pukkaa useampaa perinteistä sarvijousta: Tämä Alexin, Auerin jousi on tulossa ja meikän Ottoman II.
Hyvä jos yksi onnistuu kunnolla. Siis semmonen että kestää vuosia ja ampuu nuolta yli 300m. Mielummin yli 400m.
Sitten on vielä epoksisarvijousi tulollaan Tonilta. Ja syksyllä valmistui Arin sarvijäkkärä.
Tätä sarven juhlaa. Toro toro.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa You can attach files in this forum You can download files in this forum