Jep.
Olen myös tehnyt muutaman pienellä käsisahalla sekä poralla.
Poralla oli sinäänsä jännä tehä kun ekaksi piti tehdä se tyvi valmiiksi ja siitä sitten muutaman kokon välen edetä kohti nokki päätä vuolemalla puuta joko taltalla tai pienellä puukolla. Hukkaan heitettyjä tunteja, mutta opettavaista pikku tarkkuutta.
Tallasii ovat nyt. Teen noin yhtä nuolta per ilta kun kerta on tätä aikaa jota tuhlata
DSC04469.JPG
Description:
Filesize:
196.85 KB
Viewed:
1637 Time(s)
_________________ You can´t outrun death forever...
But you can make the bastartd work for it
Lähetetty: 06.02.2014 06:10 Viestin aihe:
Onhan tuo brittien tapa vahvistaa nokki aika tyylikäs. Mutta työvoimavaltainen. Laiska intiaani kiertää vain pätkän märkää jännettä nokin ympäri ja menoksi.
Lähetetty: 11.02.2014 16:17 Viestin aihe:
On kyllä hienoja!
Koskas näemme panssariinammuntakuvia? Muutama vuosi sitten Kuralassa ammuttiin tyylikkääseen panssaroituun ratsastajaan, ja oliko niin, että kukaan ei siihen edes osunut.
Ammunta kuvia tulee sitten kun on isompi jouskari + tehä noit kärkii...
Minulla on tulossa tossa kesään mennessä 120-140 paunainen joka vielä todennäköisesti menee Evgenyn käyttöön näin aluksi (oon ihan ruosteessa jo ysikymppisen kanssa..)
Panssarikin vielä puuttuu, mutta jos kiltisti kysen Warussepiltä joitain vanhoin larppi asuja niin eiköhän sieltä vois jotain saada? _________________ You can´t outrun death forever...
Lähetetty: 12.02.2014 06:13 Viestin aihe:
Tuomo kirjoitti:
On kyllä hienoja!
Koskas näemme panssariinammuntakuvia? Muutama vuosi sitten Kuralassa ammuttiin tyylikkääseen panssaroituun ratsastajaan, ja oliko niin, että kukaan ei siihen edes osunut.
Lähetetty: 13.02.2014 00:16 Viestin aihe:
Hienot nuolet!!!
Minä kyllä luulen että näitä on aikoinaan tehty ihan liukuhihnalla sotateollisuuden loppumattomiin tarpeisiin. Varmaan on ollut varren pyörittäjät, sulittajat ja nokittajat erikseen. Turhia yksityiskohtia tai liian hitaita työvaiheita tuskin on ollut.
Noita nuolia oli yhellä laivalla tuhansii ja kun kattelee noitä jalkajousen vasamia niin vois ainakin epäillä että vertaalla ei olla oltu turhan niukeita luudan suhteen.
Todennäköisesti niillekkin on jonkillainen rasitustesti tehty?
ps: en puhu venkoilustä vaan noista poikkileikkauksista. Muutama kuva lisää löytyy Mary Rose "Weapons of Warre" kirjasta.
Mary Rose arrows.jpg
Description:
Filesize:
239.09 KB
Viewed:
1147 Time(s)
Mary Rose Bolt arrows.jpg
Description:
Filesize:
130.33 KB
Viewed:
1147 Time(s)
_________________ You can´t outrun death forever...
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa You can attach files in this forum You can download files in this forum