Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Noomi R
|
Lähetetty: 02.03.2014 20:09 Viestin aihe: Aihion oikaisu |
|
|
Miten nuoliaihion saa oikaistua? Olen sorvannut aihioita, mutta ne tahtovat mennä hiukan kaarelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Noomi R
|
Lähetetty: 03.03.2014 03:37 Viestin aihe: Re: Aihion oikaisu? |
|
|
[quote="Noomi R"]Miten nuoliaihion saa oikaistua? Olen sorvannut aihioita, mutta ne tahtovat mennä hiukan kaarelle.[/quote] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
M.Reinikainen Site Admin
|
Lähetetty: 03.03.2014 04:28 Viestin aihe: |
|
|
Puukeskuksesta rimana ostettu tai tiskiltä valmiina ostetut puu nuolet tottelevat omasta kokemuksestani parhaiten lämpöä.
Itse sorvatut ovät samaa kastia.
Vesi lämpöö/höyryyn en lähtisi kuin vasta jos nuolen sivuttais kaarevuus on vaarallisen häiritsevä.
Normaali mänty, seetri sekä koivu tottelee jo pelkkää kankaalla hinkattua kitkaa.
Hinkkaat vaan kankaan avulla niin kuumaksi kuin saat ja taivuta astakkaiseen hivenen enemmän kuin mitä oli toiseen suuntaan.
Itse olen jopa pitänyt pöydällä lämpöä säteilevän lampun alla tunnnin ajan toiseen suuntaan kammettuna. _________________ You can´t outrun death forever...
But you can make the bastartd work for it |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Lähetetty: 03.03.2014 20:14 Viestin aihe: |
|
|
Olen samaa mieltä Reinikaisen kanssa. Varren (kuivan varren) oikaistavan kohdan kuumentaminen esim. sähkölevyn yläpuolella ja vääntäminen kuumana riittää hyvin oikaisemaan sen. Katso vartta pitkin ja taivuttele varovasti, kunnes varsi jää suoraksi. Jos puu on niin mutkainen, ettei sitä saa tällä tavalla suoraksi, niin se kannattaa hylätä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Santtu Risku
|
Lähetetty: 05.03.2014 02:31 Viestin aihe: |
|
|
tuikkukynttilä on ollut kätevä oikaisuhommiin. vähän öljyä pintaan kohdalle ettei vahingossa kärähdä, kuumennus ja taivutus vastakkaiseen suuntaan ja vähän yli, hyvin on toiminu. _________________ "When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pexi
|
Lähetetty: 06.03.2014 02:43 Viestin aihe: |
|
|
Just näin,itse myös pikkuisen lämmittämällä,( nahan pala,kangas,vaikeimmat tapaukset sähköuunin levyn päällä) ja taivutukset......... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|