Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
J Menna
|
Lähetetty: 29.06.2015 12:01 Viestin aihe: Materiaalien keruuta ajoteiltä |
|
|
Natiivit toisella mantereella tapasivat suojata jännejousensa käärmeennahalla. Täällä kun ei kalkkaroa kasva on otettavasitä mitä saa. Kyytä en ole kyykyttänyt sen takia että saisin jousiini nahat, mutta aina kun löytyy jo yli ajettu kyyvainaa niin korjaan talteen. Näissä auton liiskaamissa on tiettyä vajausta nahan ehjyydessä, mutta tyydyn siihen. Kolmena kesänä olen kerännyt näitä ja nyt taitaa olla riittävästi nahkoja yhden jännejousen kosteussuojaamiseen.
Paloista pitää parsia - taitaa tulla aika kirjava.... En parkkaa nahkoja mitenkään, kuten en mateen nahkojakaan joita olen vastaavaan käyttänyt. Nämä kun on tällä lailla pinteessä ulkosalla niin kärpäset putsaa kaiken ylijäämän ja nahasta tulee kalvon ohut, miltei läpi näkee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petra H
|
Lähetetty: 30.06.2015 07:28 Viestin aihe: |
|
|
Voi että. Tulee kaunis, tyylikäs jousi.
Vaatimatompi löytö voi olla kiva, kuten nämä valkoposkihanhien sulat. Me löysin niitä valtavasti Arabianrannalta. Osa on hyvin tukevaa ja ne sopii vesanoulille paremmin kun kaupasta ostetut
Täytyy vielä kokeilla voiko ne värjätä luonnonaineilla esm. teellä tai punajuurella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petra H
|
Lähetetty: 30.06.2015 07:56 Viestin aihe: |
|
|
Ja sitten tämä huippumuodikas Italiasta tullut silkkihuivi jossa polttoreikiä. Se löytyi kierrätyskeskuksen ilmaistavarakontista, ei siis ihan tien varalta.
Silkki on vahvempaa kun ihmiset luulevat ja myöskin luonnon- siis eläintuote.
Tarkoitus on laittaa sitä vaikka mun vaahterajousen sellan päälle, kun me joskus teen sen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
J Menna
|
Lähetetty: 30.06.2015 10:37 Viestin aihe: |
|
|
Hienot värit ja kuvioy silkissä, Petra! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
toni
|
Lähetetty: 14.07.2015 15:41 Viestin aihe: |
|
|
Täällä on kiertynyt myös ihan kohtuullisesti roadkillejä. Sano Menna jos tarviit tietyn kokoisten ja väristen yksilöiden täydennystä nahkoihisi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|