Jousi Foorumin päävalikko Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Knuutinpojille

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jousi Foorumin päävalikko -> Kilpailutoiminta/tapahtumat
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Simo Hankaniemi



Liittynyt: 08 Hei 2004
Viestejä: 4937
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 10.01.2007 12:59    Viestin aihe: Knuutinpojille Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki jäsenet eivät ole vielä oppineet käyttämään tuota yhdistyksen jäsenille tarkoitettua viestipaikkaa. Suurin osa eli kolme neljästä ei ole siellä käynyt. Sinne on nyt tullut tieto mm. keskitalvenjuhlasta, joten käykääpä katsomassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jakke



Liittynyt: 16 Tou 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 11.08.2008 11:22    Viestin aihe: Euroopan Mestarit!!! Vastaa lainaamalla viestiä

Arvon Knuutinpojat: onko teiltä jäänyt huomaamatta, että Suomi sai kaksi Euroopanmestaria perinnejousilla Virossa pari viikkoa sitten (EBHC 2008). Ja mikä hienointa, palkinnot menivät samaan perheeseen.
Onnittelen Väiski Raiskilaa sekä Annika Törn-Raiskilaa ainoista kultamitaleista, mitä koko Suomen joukkue sai aikaan.

Jakke Lehtinen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M.Reinikainen
Site Admin


Liittynyt: 16 Hel 2008
Viestejä: 1591
Paikkakunta: Reso

LähetäLähetetty: 11.08.2008 12:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hetkinen! MITÄ!!
No jukolauta! Suuret onnittelut kummallekkin Raiskilalle vaan!

_________________
You can´t outrun death forever...
But you can make the bastartd work for it
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ari Rantala



Liittynyt: 23 Lok 2007
Viestejä: 3636
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: 11.08.2008 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jumankavita hienoa!

Onnittelut Väiskille ja perheen päällikölle Wink

_________________
I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juri



Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 3319
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: 11.08.2008 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä Väiski ja Annika!!!

Väiskillä on vielä hallussaan yksi maailmanennätyskin. Tapani Säilä ehti pitää Animal-roundin ennätystä hallussaan kokonaista seitsemän vuotta ennen Väiskiä. Tässä oli kylläkin välineenä lasikuituvahvisteinen pitkäjousi mutta taisi sekin olla itse tehty.

_________________
Kantapään kautta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jtahola



Liittynyt: 17 Elo 2006
Viestejä: 320
Paikkakunta: Lempäälä

LähetäLähetetty: 12.08.2008 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hieno suoritus, Wäiski ja Annika.

Oheisesta linkistä löytyy tulokset, Wäisikin ja Annikan ryhmät listan lopussa. Molempien kokonaistulokset mukavan selkeät kakkosena olevaan.

http://194.204.40.240/ebhc2008/Tulemused/Koond.aspx

_________________
-JTAhola-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Väiski 480



Liittynyt: 01 Hei 2007
Viestejä: 136
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 12.08.2008 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia vaan, molempien meidän puolesta.

Nyt kun vielä pääsee Kuralaan kyykyttämään porukkaa ja ottamaan tuplan... Very Happy

Se itsetehty lasikuitujousi jonka Juri mainitsi oli autossa varajousena, kisan ammuin Falcon Trophylla. Tänä vuonna Virossa sen sijaan sekä Äiti että minä ammuttiin mun tekemillä jousilla, äiti tosin lasikuitusella.

V.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuomo



Liittynyt: 25 Lok 2004
Viestejä: 2220
Paikkakunta: Hausjärvi

LähetäLähetetty: 12.08.2008 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnea! Hieno suoritus tosiaan!

Kerrotko lisää itse kisasta, miten meni ja millaista oli ja niin edespäin.

Saisiko vielä tarinaa kalustosta, eli millainen jousi ja nuolet? Kuva olis myös kiva!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Ari Rantala



Liittynyt: 23 Lok 2007
Viestejä: 3636
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: 12.08.2008 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Nyt kun vielä pääsee Kuralaan kyykyttämään porukkaa ja ottamaan tuplan...


In your dreams...pistän hanttiin minkä karsastavilla silmilläni voin Wink

Eivaisjoo. Ei tapahtumasta mitään kuvia sattuisi olemaan? Olisi kiva nähdä millaisissa puitteissa skaba ammuttiin ja tiedä vaikka bongaisi jonkun tutunkin...

Stooria tietysti. Tuliko voitto helpolla vai käytiinkö siitä arrrmoton taistelu?

_________________
I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Väiski 480



Liittynyt: 01 Hei 2007
Viestejä: 136
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 13.08.2008 09:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvia omasta takaa ei löydy, ei siis mitenkään erilaisia kuin mitä netissä jo on. www.ebhc2008.com ja "gallery" nii kuvaa tulee.

Vai pienimuotoista stooria, täältä pesee:

Tultiin paikan päälle Otepäähän lauantaina iltapäivällä, ehdittiin hyvin käydä bowcheckingissä ja ilmoittautumassa, eli toisin sanoen oltiin sen päivän viimeiset asiakkaat. Bowcheckingin jälkeen ja sunnuntaiaamuna oli harjoituskenttä auki ja pääs vähän räiskiin.

Maanantaina sitten alettiin kisaamaan. Käytössä oli koko ajan 4 eri täyttä 28 rastin 3D-rataa. Ei päästy aikuisten lasikuitulonkkareiden kanssa kiertämään samoina päivinä samoja ratoja, eli tuloksia ei voi täysin verrata keskenään. (Olisin ollu siinä luokass sijalla 20...) Veteraanit tosin ampuivat täysin saman radan, voitin m.m. Mara Anttilan yhteispisteissä, mikä aina on sinäänsä saavutus Very Happy

No, maanantaina IFAA:n kolmen nuolen eläinkierros, tosin 3D-kuviin ammuttuna. Pääsin ihan kivaan porukkaan ampumaan, sattu jopa elävä LB-legenda herra Gesch samassa ryhmässä. Tämä oli kokeilumielessä vaihtanut historiasarjaan. Ammunta kulki ehkä hiukan omaa tasoa ajatellen paremmin ja olin päivän päätteeksi jaetulla toisella sijalla 22 pistettä kärjestä.

Tiistaina ammuttiin yhden nuolen kierros. Olin siis kolmen muun Itävaltalaisen kanssa n.s. "kuumassa ryhmässä" No, kaikki tuntui menevän päin persettä. Koko päivän oli semmonen "ei helvetti-fiilis", paluu omalle tasolle ja arkeen Very Happy Lohutukseksi voi sanoa, että muilla näytti menevän vielä enemmän päin persettä. Ammuin päivän toiseksi parhaan tuloksen. Markus, joka johti ekan päivän jälkeen ampu surkeesti ja tippu alaspäin. Berhard, jonka kanssa oltiin jaettu toinen, sija ampu parhaiten, 6 pistettä mua paremmin. Selvä toisen päivän jälkeen oliin vieläkin toisena, 6 pojoo eroo ylöspäin ja n. 40 alaspäin, turvallisen tuntunen etumatka.

Keskiviikkona ammuttiin taas kolmea nuolta. Ihan hyvä fiilis oli, ajatuksissa vaan pysyä kärjen vauhdissa ja 400 tavoitteena. Alku oli ihan tasaista Bernhard ja mä ammuttiin ihan hyvin, ja jopa mokattiin samoilla rasteilla, ei hätää. Ewald, joka oli kolmantena, ei näyttänyt antavan vastusta. Mutta tämä sitten ampuikin kaikilla rasteilla osumia hyvään tahtiin loppua kohden kun me muut pummattiin ja otettiin hikisiä pisteitä. Takaa tultiin ja kovaa. Olihan mulla semmonen 40 pisteen kaula, mut se näytti olevan hupenemassa hyvää tahtia. Kisan keskivaiheilla Bernhardilla sitten floppas täysin, mä sentään sain pidettyä jonkinmoista standardia yllä mutta kuienkin huimas toisen kaverin ammunta. Olin jo siirtänyt ajatukset seuraavaan päivään viimeisille rasteille, kunnes sitten tapahtui "ihme". Neljällä viimeisellä rastilla mä ja Bernhard ammuttiin hyviä pisteitä kun Ewald ensin ampu huonosti ja sen jälkeen kaks täyspummia, ekat koko kisassa, peräkkäin. Yhtäkkiä se kiinni kurottu etumatka ilmesty taas. Itteäkin vähän nauratti, olin jo antanut periksi mutta pisteet lasketaan vasta kun 28 rastia on ammuttu. Viimeselle päivälle oli hyvät asemat, meikäläinen johtaa turvalisesti päälle 40 pojoo kaulaa toiseen ja 90 kolmanteen.

Vikana päivänä ammuttiin kahden nuolen kisa. Vähän jo jänskäs ennen kisan alkua. Mutta alku oli kuitenkin lupaava, ei mitän hätää johdin omaa ryhmää. Ehkä n. 6 ammutun rastin jälkeen homma meni jonottamiseks. Vissiin se sitten verotti vähän keskittymistä, loppupäivän ammunta oli kuin vuoristorata. Välillä saattoi ampua parikin täyspummia putkeen ja sen jälkeen täydet. Tulos oli kuitenkin kohtuullinen, tavoitteeseen pääsin. Ammuin päivän 6:nneksi parhaan tuloksen ja ryhmäni toiseks parhaan. Se sitten riitti! Markus, joka oli tokana päivänä tippunu ampu helvetin hyvin ja nousi takas kärkeen hopealle, kaulaa oli kuitenkin sen verran, että hätää ei ollu. Ewald, joka oli huolenaihe nro 1 hävis mulle vikana päivänä ja oli sitten kolmas.

Mutsin ammunnasta en tiedä mitään yksityiskohtia, mutta Annika kuitenkin johti kisaa koko viikon. Eka ja vika päivä meni Hyvin, toinen ja kolmas ehkä vähän surkeemmin, muttei tarpeeksi surkeesti. Ennen vikaa päivää joku oli vissiin päässyt jo "iholle" ja se vähän hermostutti, mutta vikana päivänä Äiti taas repi lisää kaulaa toisiin.

Välineistä vielä voin ehkä ottaa ja laittaa kuvan. Ammuin kisan 32-34 # bambu-bulletwood jousella, joku sen on saattanut nähdäkin Kuralassa keväällä. No tämä siis oli alunperin mun varajousi. Kisajousi kun sano sopimuksen irti perjantaina treneissä kun lauantaina oli lähtö. Nuolet on sitä mun perussettii, 5/16 aihio 4" sulat, painoo n. 340 gr.

V.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jakke



Liittynyt: 16 Tou 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 13.08.2008 11:17    Viestin aihe: Mestaruus Vastaa lainaamalla viestiä

Väiski,
kerrotko vielä millaisia nuo rastit olivat, eli jos vertaat meikäläisten skaboihin, olivatko ne vaikeampia / helpompia, oliko maasto mäkistä, kivistä metsää, peltoa vai jotakin muuta?

Tavataan Kuralassa!
Jakke
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Väiski 480



Liittynyt: 01 Hei 2007
Viestejä: 136
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 13.08.2008 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Radat oli aivan loistavia! Selkeitä, kivoja rasteja, vaihtelevaa mastoa jne. Hyvän mäen on Virolaiset löytäny Otepäästä. Paljon ylä- ja alamäkiä sekä jyrkkää, loivaa, lyhyttä ja pitkääkin matkaa. Ja vaihteleva rata, mä diggasin, ensin pitkä peura alamäkeen, matkaa ehkä maksimit 60 jaardia ja sen jälkeen joku jänis ammuttiin 10:tä.

Suomessa tuskin on yhtään paikkaa jonne voitaisiin rakentaa yhtä hyvä rata. Ja täällä niitä hyviä ratoja oli neljä! Sen lisäksi, että radat oli vaihtelevia ja kivoja, myös nuolihukalta vältyttiin. Mulla meni koko kisan aikana vaan yks nuoli, ja sekin niin että kierrekärki löysty sen verran että joutuu käyttämään liimaa.

V.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Rantala



Liittynyt: 23 Lok 2007
Viestejä: 3636
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: 13.08.2008 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Vissiin se sitten verotti vähän keskittymistä, loppupäivän ammunta oli kuin vuoristorata. Välillä saattoi ampua parikin täyspummia putkeen ja sen jälkeen täydet.


Jeah. Kunnon skabaa siis. Itselläkin tuppaa tuntuma hukkaantumaan jos homma tökkii. En tiedä onko se minulla hermoilua vaiko vaan osaamattomuutta mutta kun pääsee räiskimään putkeen useamman sarjan niin tulokset paranevat koko ajan mutta jos välillä on taukoa niin homman saa alkaa alusta.

_________________
I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Simo Hankaniemi



Liittynyt: 08 Hei 2004
Viestejä: 4937
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 14.08.2008 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnittelut minultakin voittajille! Pitää varmaan joskus lähteä Viroon kisoihin. Ruotsissa (Visbysssä) on tullut kerran kisattua, mutta ei muuten ulkomailla. Kunhan pääsisi ensin kyyläkammosta eroon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jakke



Liittynyt: 16 Tou 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 28.11.2008 17:35    Viestin aihe: FFAA Vastaa lainaamalla viestiä

Tervehdys Knuutinpojille!
Tiedoksi, että nyt on aika harkita jäsenyyttä FFAA:ssa ensi vuodelle. Olisi mukava kisata teidänkin kanssa eri maastokisoissa muissakin kuin Kuralassa. Primijousille on tietenkin omat luokat. Vaikka säännöissä onkin kummajaisia, ne eivät mielestäni huononna kenenkään mahdollisuuksia. FFAA:n kotisivuilta löytyy tietoa asiasta tarkemmin.

-joulua odotellessa,

Jakke Lehtinen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Rantala



Liittynyt: 23 Lok 2007
Viestejä: 3636
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: 29.11.2008 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Selvittelin hieman tuota FFAA:n jäsenyyttä omalta kohdaltani ja asiassa on pieni mutka. Pitäisi olla jonkin jäsenyhdistyksen jäsen ja Knuutinpojat ei ole FFAA:n jäsenyhdistys.

Huikarin Rane neuvoi, että lisenssimaksu (25€) kannattaa joka tapauksessa maksaa jos aikoo kisoihin osallistua ja lupaili, että ottaisivat meidän "erakkoampujien" pikkuprobleeman puheeksi hallituksessa. Jos jäsenyhdistykseen pitää kuulua niin siihen voi liittyä myöhemminkin. Lisenssimaksun määräaika kun on jo 31.01.

Käytännössä se tarkoittanee sitä, että kotimaisiin kisoihin voisi osallistua jäsenyhdistykseen kuulumatonkin henkilö mutta kansainvälisiin kisoihin se olisi este.

Asiaan tullee lisäselvitystä kunhan saavat sen käsiteltyä FFAA:n hallituksessa.

_________________
I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kiul



Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 422

LähetäLähetetty: 30.11.2008 14:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen jäsenenä Maastonuolissa, joka ymmärtääkseni on eräänlainen 'kirjeseura' meille erakoille. Otin yhteyttä aikanaan Rautavaaraan ja sain paluupostissa jäsenmaksulapun ja siitä homma alkoi sujumaan. Kahdet Suomessa käydyt EM-kisat takana ja joku SM-kisa ja kivaa on ollut. Pari vuotta hiljaisempaa, mutta ehkä taas ensi kesänä? Yleensä on ollut hyvin järjestettyjä kisoja ja ampuakin saa mukavan setin, 116, nuolia. (Tosin apupyöräluokassa, mutta kuitenkin Embarassed )
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Rantala



Liittynyt: 23 Lok 2007
Viestejä: 3636
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: 05.01.2009 13:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistutuksena, että lisenssimaksu on maksettava tämän kuun loppuun mennessä.
_________________
I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jousi Foorumin päävalikko -> Kilpailutoiminta/tapahtumat Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com