View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Tuoppi
|
Posted: 02.02.2012 22:09 Post subject: Howard Hillin jalanjäljillä... |
|
|
Terve! Osaisiko joku kertoa mitä tuo split-vision tähtäysmetodi tarkoittaa ja miten se käytännössä toimii? Luin siitä lontoonkielellä eikä se oikein vielä auennut... |
|
Back to top |
|
|
Nanook - pakkasen poika
|
Posted: 03.02.2012 21:03 Post subject: |
|
|
En ole Hillin omia selostuksia aiheesta lukenut, mutta Byron Ferguson yrittää kirjassaan "Become the Arrow" selittää oman ampumatekniikkansa ja Hillin split vision -tekniikan eroja.
Fergusonin mukaan Hillin split vision takoittaa ampumatekniikkaa, jossa keskitetään katse pieneen pisteeseen, johon halutaan osua. Jousi ja nuoli näkyvät näkökentässä vain epätarkkoina hahmoina. Nuolen kärjen ja tähtäyspisteen välinen korkoero säädetään alitajuisesti harjoituksen tuomalla kokemuksella. Lähelle ammuttaessa nuolen kärki on tähtäyspisteen alapuolella ja kauas ammuttaessa yläpuolella. Nuolen kärjen tuijotteluun ei kuitenkaan varsinaisesti keskitytä ammuttaessa.
Fergusonin become the arrow -tekniikka menee hieman pidemmälle, sillä hän pyrkii tähdätessään visualisoimaan vielä nuolen lentoradan kohteeseen. |
|
Back to top |
|
|
Lehtis
|
Posted: 03.02.2012 21:38 Post subject: |
|
|
Jotenkin noin se minullakin menee. Pitemmillä matkoilla, kun taulun yläpuolelle pitää sihdata, katson vähän enemmän nuolen kärkeä ja koroa sen avulla. |
|
Back to top |
|
|
Tuoppi
|
Posted: 04.02.2012 14:51 Post subject: OK |
|
|
Eli oon ampunutkin aina tietämättäni juuri noin koska se tuntuu jotenkin luonnollisimmalta Kiitos kuitenkin että selvensitte! |
|
Back to top |
|
|
Varjaagi
|
Posted: 05.02.2012 13:07 Post subject: |
|
|
Kaitpa se sitten mullakin on split visionia jos se kerran on tuommoista. Tuntuu jotenkin vaan itsestään selvyydeltä että näin se pitää VAISTOLLA mennäkin...
Mutta joskus se mun split visionikin takertelee eli osuminen on omaa keskivertoa selvästi huonompaa. Yleensä olen lopettanut ampumisen siltä päivältä siihen ja siirtynyt odottelemaan parempaa päivää mutta nyt viimeaikona olen tehnyt niin että kun huomaan että "tänään ei uusia lauluja synny.." ammun siihen heti muutaman setin, ehkä 10-15 nuolta, erilaisella ankkuroinilla ja jopa koetan tähdätä nuolen kärjellä ja dä dmämmm split visioni alkaa toiminaan... _________________ Aboriginaali varjaagi... |
|
Back to top |
|
|
Tuoppi
|
Posted: 05.02.2012 19:33 Post subject: |
|
|
Joo luulenpa että tämä split-vison on vain yksi nimike tästä vaistolla ammuttavasta tekniikasta... rakkaalla lapsella on monta nimeä vai miten se meni |
|
Back to top |
|
|
patis
|
Posted: 05.02.2012 20:34 Post subject: |
|
|
Mulla ei oo mitään käsitystä minne nuolenkärki osottelee ampuessa... katson pelkästään kohdetta. |
|
Back to top |
|
|
|