Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JousimiesLS
|
Lähetetty: 27.07.2010 01:02 Viestin aihe: Nuoleen sulat |
|
|
Mitä linnun sulkia voi käyttää
nuolissa? Minä kuulin jostain
että lokinsulat ovat huonoja
niitä ainakin löytyy.
Eli voiko lokin sulilla sulittaa
nuolen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
skinkim
|
Lähetetty: 27.07.2010 09:26 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen käyttänyt merilokin ja selkälokin sulkia. En tiedä ovatko ne huonoja mutta kyllä niillä nuolilla voi ihan hyvin ampua. Sanotaanko että minun taidoillani en huomaa mitään eroa ostetuihin sulkiin.
Olen myös käyttänyt kukon siipisulkia mutta ne olivat mielestäni liian hennot. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuomas
|
Lähetetty: 27.07.2010 11:22 Viestin aihe: |
|
|
Kaupalliset sulat lienevät kalkkunaa? Hanhien sulat toimivat ja voisin kuvitella, että muidenkin isojen sorsalintujen ihan yhtä hyvin.
Metsoja ja teeriä ihmisillä kuulemma tarttuu käteen, onkos kellään näistä kokemusta?
Tuomas |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Simo Hankaniemi
|
Lähetetty: 27.07.2010 23:03 Viestin aihe: Re: Nuoleen sulat |
|
|
JousimiesLS kirjoitti: | Mitä linnun sulkia voi käyttää
nuolissa? Minä kuulin jostain
että lokinsulat ovat huonoja
niitä ainakin löytyy.
Eli voiko lokin sulilla sulittaa
nuolen? |
Voi sulittaa, jos se on ainoa vaihtoehto. Mutta ne eivät ole niin jäykkiä ja kestäviä kuin monet muut, esim. kalkkuna, hanhi, teeri, metso jne. Lokkia ja varista kannattaa käyttää vain hätätilassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkekoni
|
Lähetetty: 28.07.2010 10:07 Viestin aihe: |
|
|
mahdollisimman kirkasväriset, suosiitelen esim papuukaijaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ari Rantala
|
Lähetetty: 28.07.2010 13:21 Viestin aihe: |
|
|
Jep. Mielellään räikeitä luonnosta erottuvia värejä. Nuolen löytää pöpeliköstä paljon helpommin
Hentoiset sulat eivät juurikaan "ohjaa" nuolta mutta toimivat ihan hyvin "peräjarruna" pitäen nuolen suorassa. Joitakin sulituksia olen "ryhdistänyt" lakkaamalla ne ohuesti. Ilo ei ole pitkä mutta hetken se silti kestää _________________ I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability.
-Oscar Wilde- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ekkorre
|
Lähetetty: 31.07.2010 20:56 Viestin aihe: |
|
|
Raa'asti yksinkertaistaen, mitä isompi sulka, sen parempi. Toisaalta esim korpin pyrstösulkaa ja joutsenen siipisulkaa on turha verrata. Silti jos vertaillaan vaikka eri sorsalintujen siipisulkia, isommasta saa kestävämmät ja toimivammat sulitukset.
Itse asiassa linnun lentotavasta saa aika hyvin osviittaa sulkien laadusta. Kalkkuna, hanhi, joutsen ja metsäkanalinnut ovat kaikki raskaita lintuja, jotka lentävät siivet viuhtoen yleensä suhteellisen lyhyitä matkoja. Näin ollen niillä on jäykät ja tanakat sulat verrattuna esimerkiksi petolituihin, jotka liihottelevat pitkiä matkoja siipiään liikuttamatta.
Nuoleen kaipaa käytännössä mahdollisimman jäykkiä sulkia, mikäli ihan normikokoluokan välineistä puhutaan ja rajataan rok-linnut ja muut pseudoeläimet pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|