Suorituskyky samaa tasoa edellisen kanssa, lavat ja runko painekyllästettyä mäntyä. Heittovarsiin on sahattu kolot kaapeleita ja jännettä vaten. umutoin koetin välttää minkäänlaista työstämistä. Tuota vapaana repsottavaa lipputangonnarua en viitsinyt tämän takia katkaista.
Näissä vipuvälitteisissä on se hauska piirre kun kaaret ei juuri taivu, niiden ei tarvise olla kovin laadukkaita. Tarkemmin sanottuna tämmöisen voi koota vaikka jostain nurkkiin jääneistä roskista.
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 862 Paikkakunta: hels.. lappi,keskiyläperä
Lähetetty: 25.04.2012 04:01 Viestin aihe:
Joskus tuollaisentapaisen tekemistä pitää kokeilla. Olisiko Leonardo da Vinci keksinyt koskaan tuollaista vai onko ihan Jukan omaa keksintöä ja tuotekehittelyä? _________________ tzoinnngggg...
Enemmän tämä on yhdistelmä keskiaikaista laatikkospringaldia ja Ming-kaksoisjousta.
Oma keskintö periaatteessa. Näin Ospreyn siege engines kirjoissa huonosti piirrettyjä kuvia kiinalaisten kaksoisvarsijousesta. Ja rupesin miettimään miten sellaisen toteuttasi. Kiinalaiset ilmeisesti käyttivät jonkinlaisia rissoja. Niitäkin olen kokeillut ja toimii ihan hyvin. Ongelmaksi jäi keveiden ja kestävien väkipyörien ja laakerointien valmistus esiteollisin menetelmin ja halvoista raaka-aineista mieluummin ilman metallia.
Laakereiden korvaaminen taipuvalla köydellä poisti kokonaan kitka- ja kulumisongelmat. Samalla tietysti taljapyörien kierto rajoittuu noin puoleen kierrokseen. Joten pyörän säteen piti olla melko pitkä, jotta saadaan riittävä vetopituus. Mutta kun pyörä ei enää käänny täysiä kierroksia, sen saattoi korvata pelkällä suoralla vivulla.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa You can attach files in this forum You can download files in this forum