Jousi Foorumin päävalikko Jousi
HTML-kopio vanhasta keskustelualueesta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Säännöt?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jousi Foorumin päävalikko -> Foorumista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Risto Rautiainen



Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 149

LähetäLähetetty: 17.10.2005 22:46    Viestin aihe: Säännöt? Vastaa lainaamalla viestiä

Onko foorumille tulossa sääntöjä vai jatkuuko sama viidakon laki kuten ennenkin? Itse en asiaa osaa kovin hyvin perustella, mutta erään foorumin moderaattori sanoi asian aika hyvin:

Lainaus:
Olen kahdelta eri sivustolta oppinut sen, että veltto moderointi aina kostautuu myöhemmin. Niin kummalliselta kuin se ehkä saattaakin kuulostaa, foorumien käyttäjistä aina osa hakee rajojaan kuten lapset vanhempiensa kanssa, ja jos näitä rajoja ei osoiteta tai ne eivät ole pitäviä (siksi haluan sopia nämä yhteiset säännöt), mopo karkaa käsistä ja huutajat ottavat vallan, jonka jälkeen kukaan ei enää kunnioita sivustoa ja muita käyttäjiä kuten aiemmin. Tämän olen kahdella sivustolla todistanut. Molemmat ovat kuoppaamista vaille kuolleita tätä nykyä.


Sana vapaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hankaniemi
Vieras





LähetäLähetetty: 18.10.2005 12:15    Viestin aihe: säännöt Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan täällä ollut säännöt tähänkin asti. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että paras hallinto on sellainen, joka hallinnoi mahdollisimman vähän. Perinnejousikulttuuri kukkii vain suhteellisen suuren vapauden ilmapiirissä. Ikäheimokin kertoi aikoinaan tavanneensa jonkun 8-vuotiaan pojan joka oli selittänyt filosofiaansa, jonka mukaan perinnejousi tekee hänet vapaaksi. Tunne on tuttu varmaankin lähes kaikille pitkän linjan asianharrastajille.

Mielestäni jokaiselle säännölle täytyy olla hyvät perustelut. Sääntöjä ei pidä tehtailla vain sääntöjen tehtailun riemusta. Napoleon Bonapartekin oli sitä mieltä, etteivät säännöt saa haitata homman hoitamista. Luovuus ei viihdy sääntöviidakossa. Perinnejousia harrastavat vain luovat, lahjakkaat, epäsovinnaiset ihmiset.

On väistämätöntä, että aina joku ei tykkää jostakin. Foorumi ei voi eikä sen pidä taata kaikille rikkumatonta mielihyvää. Aktiivisia tietorikkaita henkilöitä ei pidä ryhtyä savustamaan ulos sen vuoksi, että heillä saattaa olla jokin häiritsevä tapa tms. Tietysti ei pidä sallia myöskään aivan ilmiselvää terrorismia, mutta tiettyä särmikkyyttä on siedettävä.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jousi Foorumin päävalikko -> Foorumista Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com