Lähetetty: 18.02.2013 17:44 Viestin aihe: Fasaanin sulat
Sain kaverilta Fasaanin(kukko) siivet sulituskokeiluun. Siivistä sai jäykimmistä sulista
12kpl 10cm sulkia. Sulitin vesavarsiin käsipelillä liiman ja langan kanssa kierteelle.
Hienon näkösiä nuo sulat fasaanilla. Ja ihan toimivaa tavaraa.
Aika rajusti on kierrettä sulissa. Nuo nuolet ainakin pyörii ilmassa _________________ Mull' on kourat kontiolta, veren juojalta vekarat,
linnulta lihan pitimet, havukalta haarottimet..
Oli mielikuva et ovat niin pieniä sulkia että lähinnä lasten nuoliin yms johki
muuhun askarteluun säästin mutta pitänee mittailla uudestaan kun ihan päteviltä näyttävän noissa kuvissa.
Lähetetty: 24.02.2013 11:18 Viestin aihe:
Kierteen rajuuden osalta muistuttaa hyvinkin omia nuoliani silloin kun tein sulituksia käsin ja nuoletkin olivat niitä ensimmäisiä omatekoisia
Sulan pehmeys / kovuus merkkaa ainakin kovemmassa käytössä ja esim kosteella ja sadesäällä (jos joku primi nyt ihan rankaksateella edes ampuu) EN tiedä millainen ns kulutus ja säänkesto on fasaanin sullalla, mutta kokeilemallahan sen saapi selville.
Hanhen sulkia olen itse joskus ajatellut kokeilla tuon perus kalkkunansulan sijaan. Jos satun fasaanin joskus jousella nappaamaan niin miksipä ei niitäkin voisi hyvin matalana ja lyhyehkönä kokeilla. _________________ If an archer shoots just for fun he has all his skill.
If he shoots for score his hands tremble
and his breath is uneasy.
If he shoots for a golden price he becomes mad and blind.
Lähetetty: 24.02.2013 22:21 Viestin aihe:
Fasaanikukon siipisulista (kärkisulista) saa ihan hyviä sulituksia ja pidempiäkin kuin 10 cm. Olen käyttänyt joskus myös kukon pyrstösulkia, vaikka ne ovatkin huonompia.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa You can attach files in this forum You can download files in this forum